سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاد ۶ عالم فقید حوزه‌های علمیه گرامی داشته شد

مجلس یادبود ۶ عالم فقید حوزوی از سوی جامعه مدرسین، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مجلس یادبود و بزرگداشت خدمات علمی، فرهنگی و اجتماعی آیات و حجج‌الاسلام والمسلمین سید کمال فقیه ایمانی، محمدعلی فیض گیلانی، عبدالحسین محمودی، محمدرضا حکیمی، سید جواد طالقانی و مهدی پیشوایی از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه‌های علمیه و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه عصر امروز دوشنبه هشتم شهریورماه در سالن آیت‌الله حائری مرکز مدیریت حوزه به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مومن، استاد حوزه علمیه در این مراسم گفت: هرکدام از اساتیدی که این مجلس به یاد آنان برگزار شده است، اصلی‌ترین ویژگی که داشتند خشیت در برابر خداوند بود.

او افزود: در خدمت این علمای فقید که می‌رسیدم چنان با آرامش و تواضع با ما برخورد می‌کردند که من طلبه کوچک را شرمنده می‌نمودند.

حجت‌الاسلام مومن اظهار کرد: کار برای خدا انجام دادن یکی دیگر از ویژگی‌های این علمای فقید سعید بود؛ آنان فقط خدا را می‌دیدند و غیر از خدا در امورشان تاثیری نداشت.

او  با تاکید بر این که بیان استاد باید بتواند شاگرد را از شک به یقین برساند، عنوان کرد: در سیره عملی، همه اساتید مدنظر این مراسم، کمترین دلبستگی را به تجملات این دنیا داشتند و از مناعت طبع بالایی برخوردار بودند.

مومن گفت: در سیره برخی از این علما، به شخصه شاهد بوده‌ام که چگونه دستگیری از امور و مشکلات مردم و طلاب داشتند.

این استاد حوزه در پایان با اشاره به شرایط سخت معیشتی طلاب آنان را حائز مناعت طبع برشمرد و بیان کرد: قطعا این مناعت طبع در نزد امام زمان (عج) دارای اجر خواهد بود.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.