سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کهتری: کمانداران ما نیاز به تجربه دارند

سرمربی تیم ملی تیر و کمان پارالمپیک ایران گفت: کسب موفقیت در پارالمپیک مستلزم تجربه و رقابت در تورنمنت‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید کهتری، سرمربی تیم ملی تیر و کمان پارالمپیک ایران پس از ناکامی محمدرضا زندی در کسب مدال برنز در تیر و کمان بازی های پارالمپیک توکیو گفت: کمانداران ما برای موفقیت در میدان های این‌چنینی نیاز به کسب تجربه دارند.

وی افزود: حریفی که در مسابقه نیمه نهایی برابر زندی به برتری رسید، کسی است که تجربه حضور در چهار – پنج پارالمپیک را در کارنامه دارد. زمانی که در سال ۲۰۰۱ در رقابت های تیر و کمان جمهوری چک به عنوان ورزشکار شرکت کرده بودم، همین ورزشکار آن جا هم حضور داشت و از تجربه زیادی برخوردار است. او امروز هم در نهایت به عنوان قهرمانی پارالمپیک رسید.

سرمربی تیم ملی تیر و کمان پارالمپیک ایران خاطرنشان کرد: حضور نمایندگان ترکیه در فینال و رده بندی نشان می دهد این کشور در رشته پاراتیر و کمان سرمایه گذاری کرده است و هر ساله چند تورنمنت مهم را میزبانی می کند. شاید بی ربط نباشد اگر بگویم رئیس فدراسیون جهانی تیر و کمان شخصی از ترکیه است و ما نشانه های پیشرفت را در ورزشکاران این کشور می بینیم.

کهتری تصریح کرد: ما هم برای رسیدن به موفقیت باید مثل ترکیه برنامه ریزی منسجمی داشته باشیم؛ کما این که در دو سال گذشته که بیشتر کشورها درگیر شیوع کرونا بودند ما ۱۴ اردو برگزار کردیم. از عملکرد بچه های خودمان در این رقابت ها راضی هستیم؛ چرا که حتی در بعضی از موارد از رکوردهای خود هم بهتر تیر زدند. به عنوان مثال رحیمی رکورد پارالمپیک را جا به جا کرد؛ رکوردی که در دوره گذشته هم در ریو در اختیار رنجبر بود و جا به جا شد.

سرمربی تیم ملی پاراتیر و کمان ایران در پایان گفت: آن چه اهمیت دارد این است که برای کسب موفقیت باید ورزشکاران خود را به تورنمنت های مختلف بفرستیم تا از استرس آن ها کاسته شود. هر زمانی که ملی پوشان ما آرامش داشته باشند و ضربان قلبشان پایین بیاید، می توانیم به موفقیت آن ها امیدوار باشیم. البته این ها زمان می برد. ان شاءالله چه من و چه هر مربی دیگری که کنار تیم بود با برنامه ریزی باعث ارتقای سطح کمانداران کشورمان شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مجیدکاکوش
۰۸:۴۷ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
باسلام واحترام .من مجید کاکوش دارنده مدال طلای سهمیه پاراالمپیک ریو و ژاپن در تیراندازی باکمان کلاس دبلیویک .پس چرامن که دارای تجربه المپیک را داشتم و باهام خداحافظی کردید؟
آیا مدیران و مسئولین نیاز به روانشناسی ندارن ؟یکسال رایگان کارکردم جایزه مدالمو ندادن .حتی خداحافظی کردم تقدیر هم نکردن . من سال 2012مقابل اسرائل تیراموزدم بیرون کو تقدیر.آیا همه کشورها قهرمانشون میگه پول توجیبی بیدن خداحافظی میکنن .آیا قهرمانشونو فراموش میکنن ؟به خودتون بیایین سیاسی کاری رو بزاریدکنار.درد دل زیاده شما هم کمک نکنید برانون درد دل کردم .شما هم ......