سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴ مدال رنگارنگ حاصل افتخار آفرینی کاروان ایران در روز ششم پارالمپیک توکیو / جای سیامند خالی بود

کاروان ایران روز ششم رقابت‌های پارالمپیک توکیو را با کسب مدال‌های رنگارنگ به اتمام رساند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کاروان ایران در روز ششم رقابت‌های پارالمپیک توکیو نماینده‌های زیادی داشت و می‌توان گفت شلوغ‌ترین روز کاروان ایران را تا به امروز شاهد بودیم. روز شلوغی که با کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز برای کاروان ایران همراه شد و نمایش درخشانی را از ایرانی‌ها شاهد بودیم.

ایرانی‌ها امروز در رشته‌های بسکتبال با ویلچر (مرحله گروهی)، والیبال نشسته (مرحله گروهی)، پارا تیراندازی، پارا تیر و کمان، وزنه برداری، دو و میدانی در رشته‌های مختلف به مصاف حریفان خود رفتند.

کاروان پر افتخار کشورمان امروز موفق شد در دو و میدانی، پارا وزنه برداری و پارا تیر و کمان مدال کسب کند و جایگاه خود را در جدول مدال‌های پارالمپیک توکیو بهبود بخشد.

در ادامه به نتایج نماینده‌های کشورمان در روز پنجم اشاره خواهیم کرد.

بسکتبال با ویلچر

تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان در پنجمین مسابقه خود در مرحله گروهی رقابت‌های پارالمپیک توکیو به مصاف تیم ملی آلمان رفت و در نهایت با شکست بسیار نزدیک از این تیم از رقابت‌های پارالمپیک توکیو حذف شد.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران با نتیه ۵۶ بر ۵۳ مقابل آلمان شکست خوربا ۴ شکست و یک پیروزی به کار خود در توکیو پایان داد.

پارا تیر و کمان

فرزانه عسگری ملی پوش تیراندازی با کمان کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها به مصاف حریف ایتالیایی خود رفت و با قبول شکست از رسیدن به جمع ۸ نفر برتر مسابقات بازماند.

عسگری در این مرحله با نتیجه ۱۳۶ بر ۱۳۵ و با یک امتیاز کمتر نسبت به حریف خود شکست خورد و ازرسیدن به مرحله یک چهارم نهایی بازماند و از رقابت‌های پارالمپیک توکیو حذف شد.

محمدرضا زندی

محمد رضا زندی نماینده تیر و کمان ایران در بخش W1 در دیدرا اول خود در مرحله یک هشت نهایی با شکست حریف چینی به مرحله یک چهارم صعود کرد. زنید در مرحله یک چهارم نهایی نیز دیگر نماینده چین را شکست داد و به جمع ۴ نفر پایانی این رقابت‌ها صعود کرد.

زندی که عملکرد خوبی را در بازی‌های قبلی خود داشت با شکست در دیدار نیمه نهایی و رده بندی رقابت‌های پارالمپیک توکیو از کسب مدال این رقابت‌ها باز ماند و با رتبه چهارم به کار خود در توکیو پایان داد.

پاراوزنه برداری

سامان رضی

سامان رضی نماینده کشورمان در وزن ۱۰۷- کیلوگرم با حریفان خود به رقابت پرداخت و در پایان توانست مهار وزنه ۲۳۱ کیلوگرم سوم شده و مدال برنز رقابت‌های پارالمپیک توکیو را به دست آورد..

نماینده مغولستان در این وزن موفق شد با ثبت رکورد ۲۴۵ کیلوگرم به مقام قهرمانی برسد و صاحب گردن آویز طلا شود. همچنین وزنه بردار مالزی هم با مهار وزنه ۲۳۷ کیلوگرم به مدال نقره دست یافت.

منصور پورمیرزایی

منصور پورمیرزایی نماینده دسته فوق سنگین پاراوزنه برداری کشورمان با مهار وزنه ۲۴۱ کیلوگرمی از کسب مدال طلای پارالمپیک توکیو باز ماند و صاحب مدال نقره این مسابقات شد.

پورمیرزایی که عملکرد خوبی را در حرکت‌های اول و دوم خود داشت، نتوانست در حرکت سوم خود وزنه ۲۴۶ کیلوگرمی را مهار کند و مدال نقره پارالمپیک توکیو را کسب کرد.

مدال طلای این حرکت را نیز نماینده اردن با رکورد ۲۴۱ کیلو گرم و تنها به دلیل داشتن وزن کمتر نسبت به پورمیرزایی به نام خود ثبت کرد.

پارا تیراندازی

رقیه شجاعی نماینده تیراندازی ایران در ماده تفنگ بادی ۱۰ متر ار ۲ با کسب ۶۲۴.۱ در مرحله مقدماتی چهارم شد و جواز حضور در فینال این مسابقات را کسب کرد.

از میان ۲۱ تیرانداز شرکت کننده و علاوه بر شجاعی، نمایندگان اسلواکی، کره جنوبی، اوکراین، چین (۲ نفر)، هند و سوئد جواز صعود به فینال را کسب کردند.

رقیه شجاعی با کسب ۱۶۳ امتیاز در فینال این مسابقات به مقام ششم رسید و از کسب مدال باز ماند.

پارا دو و میدانی

پرش طول

امیر خسروانی نماینده پرش طول ایران در رقابت‌های پارالمپیک توکیو با ثبت رکورد ۷ متر و ۲۱ سانتی متر توانست رکوردی درخشان از خود ثبت کند و مدال طلای پارالمپیک توکیو را به نام خود ثبت کند.

خسروانی در پرش اول خود خطا کرد، اما در پرش دوم با ثبت رکورد ۷ متر و ۲۱ سانتی متر هم رکورد شخصی‌اش را شکست و هم مدال طلا را کسب کرد.

پرتاب وزنه

نور محمد آرخی

آرخی نماینده پر امید پرتاب وزنه کشورمان با ثبت رکورد ۱۲ متر و ۷۸ سانتی متر به رتبه ششم این ماده رقابت‌های پارالمپیک توکیو دست یافت. آرخی علکرد خوبی داشت، اما رقیبان او با ثبت رکورد بهتر کار خود را در توکیو به اتمام رساندند.

مهدی اولاد

اولاد پس از نور محمد آرخی دومین نماینده ایران در رقابت‌های پارا دو و میدانی در بخش پرتاب وزنه بود. اولاد بر خلاف آرخی عملکرد بسیار خوبی از خود ثبت کرد و توانست با پرتاب ۱۴ متر و ۴۳ سانتی خود به عنوان اولی رقابت‌های پارالمپیک توکیو دست یابد و مدال طلای این رقابت‌ها را به نام خود ثبت کند.

الناز دارابیان

الناز دارابیان آخرین نماینده ایران در رقابت‌های پارا دو و میدانی پارالمپیک توکیو در رشته پرتاب دیسک با ثبت رکورد ۱۲ متر و ۴۹ سانتی متر به عنوان پنجمی دست یافت و از کسب مدال در این مسابقات باز ماند.

والیبال نشسته

تیم ملی والیبال نشسته کشورمان در دومین مسابقه خود در مرحله گروهی رقابت‌های پار المپیک توکیو موفق شد حریف خود برزیل را در ۳ دست متوالی شکست دهد و صعود خود را به مرحله نیمه نهایی این مسابقات قطعی کند.

تیم ملی والیبال نشسته ایران در نخستین مسابقه خود آلمان را در ۳ ست پیاپی شکست دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.