سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۵۰۰ سری جهیزیه بین زوجین نیازمند فارس توزیع می‌شود/ کمک ۶۰ میلیارد تومانی نیک‌اندیشان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس گفت: بعد از ماه محرم و صفر ۱۵۰۰ سری جهیزیه میان زوج‌های جوان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد بذرافشان ظهر امروز در نشست خبری، با اشاره به اینکه اصحاب رسانه یک بال پرواز برای خدمت رسانی کمیته امداد است، گفت: ما بیشتر از هر زمان دیگری به گسترش فرهنگ خیر نیازمند هستیم و در این راستا خبرنگاران می‌توانند در ترویج فرهنگ احسان نقشی بسیار مهم و اثرگذار داشته باشند.

او با اشاره به اینکه علی‌رغم تمام مشکلات اقتصادی و کرونا مردم نیک اندیش استان کمیته امداد را تنها نگذاشتند و در زمینه‌های پرداخت زکات، صدقات و اکرام ایتام کمک کردند، افزود: فارس در حوزه مشارکت‌های مردمی برتر کشوری است و بزرگترین سرمایه کمیته امداد اعتماد مردم است.

بذرافشان با بیان اینکه کمیته امداد فارس در سال ۹۹ بین ادارات کمیته امداد کشور، به عنوان دستگاه برتر معرفی شده است، گفت: در این مدت بیش از ۲۵ هزار فعالیت عمرانی همانند ساخت، احداث و خرید واحد‌های مسکونی، ساعت سرویس بهداشتی و حمام، ۲۶۰۰ مورد گازرسانی به منازل، برای محرومان و نیازمندان در استان فارس انجام شده است.

بذرافشان تعداد فعالیت‌های عمرانی در سال گذشته برای محرومان استان را ۵ هزار فعالیت برشمرد و افزود: پیش‌بینی این است که در یک ماه آینده، ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی محرومان را در سطح استان به بهره‌برداری برسانیم.

او ضمن قدردانی از همراهی سپاه فجر استان فارس، گروه‌های جهادی، بنیاد مسکن و خیرین در این مسیر، گفت: تلاش می‌کنیم امسال و سال آینده ۳ هزار و ۲۰۸ واحد مسکونی هم برای نیازمندان احداث کنیم.

بذرافشان به فعالیت‌های اشتغالزایی کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در زمینه اشتغال مددجویان در ۲۱ شاخص کمی و کیفی، استان فارس جز پیشرو‌های این زمینه شناخته شد. در این راستا بیش از ۱۸ هزار فرصت شغلی در سال گذشته شکل گرفت که این فرصت‌های شغلی به درآمد رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس ادامه داد: از ۸ هزار میلیارد تبصره ۱۶ ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی سال گذشته به انضمام صندق امداد ولایت ۸۲۶ میلیارد تومان تخصیص اعتبار اشتغال داشته‌ایم و به طور کلی ۱۰ درصد از اعتبار کل کشور به اشتغال استان فارس اختصاص یافت.

او با بیان اینکه در تولید پهپاد‌های غیرنظامی سم‌پاشی استان فارس رتبه اول را کسب کرده است، گفت: همچنین بیش از ۳۰ هزار متر مربع پارسال اجرای طرح‌های گلخانه‌ای اشتغال مددجویان در فارس داشته‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد فارس همچنین به توزیع جهیزیه میان زوج‌های نیازمند نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه ازدواج و تحکیم خانواده، پارسال بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ سری جهیزیه توزیع کردیم و به یاری خدا بعد از ماه محرم و صفر یک هزار تا ۱۵۰۰ سری جهیزیه را میان زوج‌های جوان توزیع خواهیم کرد.

بذرافشان تصریح کرد: علاوه بر این‌ها یک هزار واحد پنل خورشیدی به مددجویان واگذار شده است که میانگین درآمد هر پنل، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و این درآمد می‌تواند برای خودکفایی مددجویان موثر باشد.

او با اشاره به میزان پرداخت صدقات از سوی مردم فارس اظهار کرد: در حوزه مشارکت‌های اجتماعی و صدقات در ۵ ماهه نخست امسال، ۱۰ میلیارد تومان مردم فارس صدقه پرداخت کردند و در زکات نیز ۵۷ میلیارد تومان که به طور کلی مردم فارس در این زمینه برای پنجمین سال متوالی رتبه نخست کشور را کسب کرده‌اند.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به فعالیت مراکز نیکوکاری، گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در کمیته امداد رقم خورد راه‌اندازی مراکز نیکوکاری است که استان فارس در این زمینه مقام اول کشور را کسب کرده است.

او به فعالیت‌های صندوق قرض‌الحسنه ولایت هم اشاره کرد و گفت: از شروع افتتاح این صندوق ۴۷۷ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات به مددجویان داشته‌ایم که این تسهیلات به صورت میانگین به ۷۷ هزار نفر پرداخت شده است.

بذرافشان اظهار کرد: به طور کلی در کمیته امداد فارس ۱۵۸ هزار و ۴۴۲ خانوار معیشت‌بگیر و ۱۸۸۳۰ چند خدمتی داریم که ۱۷۷ هزار و ۲۷۲ خانوار تحت پوشش هستند یعنی به طور کلی ۳۵۴ هزار و ۹۴۵ نفر تحت پوشش کمیته امداد استان فارس هستند که از این تعداد بیش از ۱۰۰ هزار نفر زنان سرپرست خانوار هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس از کمک ۶۰ میلیارد تومانی نیک‌اندیشان استان فارس طی ۵ ماهه اول امسال در طرح اکرام ایتام خبر داد و گفت: امروز مردم نیک‌اندیش و خیر استان فارس می‌توانند مستقیما کمک‌های خود را به حساب یتیمان واریز کنند که این مسئله باعث رفع شبهات در این زمینه شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.