سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گراوند:

استانداری بوشهر هر کمکی توانسته برای کنترل کرونا انجام داده است

استاندار بوشهر گفت: استانداری هر چه امکان داشته تاکنون برای کنترل ویروس کرونا کمک کرده و هیچ کوتاهی در این زمینه صورت نگرفته است، چون معتقدیم امروز مردم به این کمک‌ها نیاز دارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: با هدف سرعت بخشی در پایش افراد ۱۰ هزار کیت آزمایشگاهی جدای از سهمیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای رهگیری و تشخیص افراد مبتلا به کرونا در استان تامین می‌شود.

او تاکید کرد: هر آنچه برای دستگاه سیاسی استان امکان داشته تا کنون برای کنترل ویروس کرونا کمک کرده و هیچ کوتاهی در این خصوص نشده است، چون معتقدیم امروز مردم به این کمک‌ها نیاز دارند و فردا که شرایط بهتر شد دیگر نیازی در این خصوص وجود ندارد.

استاندار بوشهر همچنین در خصوص بیمارستان پایگاه هوایی بوشهر افزود: این بیمارستان ۲ طبقه دارد که انتظار است با توجه به نیاز، نیرو‌های مسلح مجوز تجهیز آن را برای کمک به مردم صادر کند.

گراوند در خصوص فعالیت حضوری مدرسه‌ها در اول مهر نیز عنوان کرد: بازگشایی مدرسه‌ها منوط به تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا است.

او همچنین با اشاره به روند کاهشی شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر، ادامه داد: این آرامش ما را نباید دچار غفلت کند و براساس تاکید نظام سلامت بزرگ‌ترین کمک به مجموعه بهداشت و درمان رعایت شیوه‌نامه‌ها است.

وزارت بهداشت به تکمیل بیمارستان عالی‌شهر کمک کند

استاندار بوشهر افزود: مدیریت بیماری کووید ۱۹ تنها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی نیست و همه دستگاه‌های اجرایی و اصناف باید در کنار دانشگاه باشند تا بتواند این بیماری را مدیریت کند.

گراوند بیان کرد: دستگاه‌های نظارتی وظایف خود را به بازرسی دانشگاه علوم پزشکی واگذار نکنند و کار نظارتی را همچنان با دقت انجام دهند و با متخلفان برخورد کنند.


بیشتر بخوانید


او از فرمانداران هم خواست برای کنترل بیماری و جلوگیری از چرخش ویروس با هماهنگی دستگاه قضائی با کسانی که به رعایت شیوه‌نامه‌ها بهداشتی توجه نمی‌کنند، بدون اغماض برخورد کنند.

استاندار بوشهر همچنین با اشاره به ساخت نخستین بیمارستان شهر‌های جدید کشور در شهر جدید عالی‌شهر گفت: این بیمارستان با ظرفیت ۳۰ تخت در حال آماده شدن است و انتظار داریم با کمک وزیر بهداشت این مرکز درمانی با توجه به نیاز، هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

۹۸ درصد معلمان بوشهری دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۳۳ هزار دانش‌آموز در قالب ۱۰ هزار کلاس درس در ۲ هزار مدرسه سال تحصیلی خود را آغاز کنند.

علیمراد کرمی افزود: براساس اطلس آموزشی ۱۹ درصد آموزش‌ها در استان بوشهر حضوری، ۸۵ درصد مجازی، ۵۸ درصد تلویزیون و ۱.۵ درصد از دانش آموزان دسترسی به آموزش نداشتند و از طریق درسنامه آموزش‌ها را فرا گرفتند.

او عنوان کرد: هرچند در سال تحصیلی گذشته، آموزش به صورت مجازی پیگیری شد، اما حضور نیافتن در کلاس‌های درس موجب بروز آسیب‌هایی برای دانش آموزان می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: در زمان حاضر ۹۸ درصد معلمان استان بوشهر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و از دیروز هم تزریق نوبت دوم واکسن معلمان آغاز شده است که پیش بینی می‌شود تا اول به پایان برسد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.