سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته خبری «آژیر» ۸ شهریور ۱۴۰۰؛

عامل آتش زدن خودروهای پارک شده در تهران دستگیر شد/ حمله اوباش خیابانی به پلیس با اسید

در بسته خبری «آژیر» امروز از جزئیات حمله اوباش خیابانی به پلیس با اسید تا دستگیری عامل آتش زدن خودروهای پارک شده در تهران مطلع خواهید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

عامل آتش زدن خودروهای پارک شده در تهران دستگیر شد+ فیلم

سرهنگ محمد جلینی سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران بزرگ اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر آتش زدن خودرو‌های پارک شده شهروندان در شهرک بروجردی واقع در بزرگراه بعثت، پرونده‌ای در این باره تشکیل و موضوع تحت بررسی تیم عملیات کلانتری ۱۵۸ کیانشهر قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی موضوع و استفاده از دوربین‌های مدار بسته مشخص شد که فردی اقدام به آتش زدن خودرو‌های ساکنان این شهرک کرده و از محل متواری شده است.

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه این اقدام متهم در چندین بار تکرار شده و در روز‌های مختلفی اقدام به آتش زدن خودرو‌ها کرده است، تصریح کرد: با شناسایی متهم وی دستگیر و در تحقیقات انجام شده بر روی این پرونده مشخص شد که یکی از بستگان متهم ساکن شهرک مذکور بوده و وی به دلیل وجود اختلافات شخصی و خانوادگی اقدام به تلافی از اقوام خود کرده تا به نوعی این افراد را دچار مشکل کند.

وی با بیان اینکه متهم ۶ شاکی دارد، افزود: با توجه به رفتار‌هایی که متهم از خود نشان داد، با نظر مقام قضایی تحت معالجه قرار گرفت و پزشکان اعلام کردند که وی دچار اختلالات روانی است و باید تحت مداوا قرار بگیرد، از این رو متهم در بیمارستان روان پزشکی تحت نظر و بستری است.

حمله اوباش خیابانی به پلیس با اسید

سرهنگ امیر هوشنگ امیری سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر درگیری مسلحانه در خیابان شهید مصطفی خمینی، ماموران واحد گشت کلانتری ۱۱۳ بازار، به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی ادامه داد: ماموران کلانتری بازار با حضور در صحنه ۲ نفر را حین درگیری با سلاح سرد مشاهده کردند که یکی از طرفین درگیری از ناحیه انگشت دست چپ مصدوم شده و ضارب نیز به محض مشاهده واحد گشت متواری شد و تعقیب و گریز وی توسط ماموران آغاز شد.

سرهنگ امیری گفت: پس از تعقیب و گریز متهم، وی که راه فراری نداشت، اقدام به اسید پاشی به سمت ماموران کرد و افسر تیم عملیات با رعایت قانون بکارگیری سلاح ، از اسلحه خود استفاده و اقدام به تیراندازی کرد و در نهایت متهم از ناحیه پای چپ مصدوم و زمین گیر شد.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: در بازرسی بدنی از متهم یک قبضه سلاح کمری زیگزائور به همراه ۱۳ عدد فشنگ جنگی کشف و ضبط شد و متهم به همراه فرد مضروب و ماموران گشت عملیات کلانتری بازار به دلیل اسیدپاشی که کرده بود به مرکز درمانی منتقل و تحت مداوای پزشکان قرار گرفتند و پرونده پس از تکمیل بررسی‌های انتظامی جهت رسیدگی به مرجع قضایی ارجاع خواهد شد.

حمله اوباش به بستنی فروشی واقع در شرق تهران

سرهنگ سعید راستی رئیس مرکز عملات پلیس امنیت عمومی پایتخت اظهار کرد: در هفته گذشته در پی شکایت مالک یک واحد صنفی آبیموه و بستنی فروشی مبنی بر حضور تعدادی از اراذل و اوباش در مقابل واحد صنفی اش و ایجاد تخریب و درگیری با وی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران مرکز عملیات پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اظهارت شاکی و پایش دوربین‌های مداربسته مشخص شد، یکی از اقوام شاکی که از اراذل و اوباش سطح دار پایتخت بوده طی یک اختلاف حساب مالی قدیمی با شاکی، با همکاری چند تن از افراد شرور واحد صنفی شاکی را تخریب و قبل ار رسیدن ماموران از محل متواری شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه با تلاش‌های فراوان پلیس، مخفیگاه و هویت عامل اصلی این درگیری در حوالی تهرانپارس شناسایی شد تصریح کرد: با ارسال مستندات به مرجع قضائی دستور دستگیری وی اخذ و در صبح روز هشتم شهریور ماه تیمی از ماموران مجرب مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی به آدرس اعلامی اعزام و پس از انجام چندین ساعت تعقیب و مراقبت متهم را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس امنیت عمومی انتقال دادند.

رئیس مرکز عملات پلیس امنیت عمومی پایتخت با اشاره به اینکه متهم پس از اعتراف به بزه انتسابی به دادسرا معرفی شد، تاکید کرد: تلاش برای دستگیری سایر متهمان متواری همچنان ادامه دارد.

قاچاقچیانی که برای رد گم کنی طی الارض می‌کنند/ کشف پارچه‌های گران قیمت از ۳ دستگاه تریلر

سرهنگ مرتضی ایمانی معاون اطلاعات و عملیات پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: در سومین مرحله از طرح کاشف ۳ دستگاه تریلر حامل پارچه‌های قاچاق توسط همکارانم در بدو ورود به استان تهران توقیف شدند.

وی افزود: ۲ هزار ۶۳۲ ثوب پارچه قاچاق به ارزش مالی ۱۳ میلیارد تومان در این تریلر‌ها موجود بود که در بازرسی ماموران پلیس امنیت اقتصادی از این ۳ دستگاه کشف و ضبط شد.

معاون اطلاعات و عملیات پلیس امنیت اقتصادی پایتخت ادامه داد: این خودرو‌ها طی ۴۸ ساعت گذشته از استان بوشهر بارگیری کرده و پس از عبور از استان‌های فارس، یزد، شهرستان طبس و استان سمنان به پایتخت رسیدند.

وی افزود: شگرد این افراد به این شکل است که بار‌های قاچاق را به صورت مستقیم به مقصد منتقل نمی‌کنند تا رد قاچاقچان مشخص نشود، لذا برای از بین بردن آثار جرمشان اقدام به جابه جایی بسیار می‌کنند تا به قول خودشان ردشان پاک شود.

سرهنگ ایمانی تصریح کرد: این اقلام به صورت ته لنجی در استان‌های جنوبی کشور بارگیری شدند و پس از تجمیع بار‌ها برای توزیع غیر قانونی و با نرخ بیش از قیمت عرف در بازار راهی پایتخت شدند.

به گفته سرهنگ ایمانی متهمان این پرونده نیز پس از بازجویی برای رسیدگی بیشتر موضوع به مراجع قضایی ارجاع خواهند شد.

 کشف بیش از ۹ هزار ماسک غیر بهداشتی در تهران

سرهنگ یزدان سلیمان آبادی رئیس پایگاه دهم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ اظهار کرد: با دریافت خبری مبنی بر اینکه مالک کارگاهی در محدوده بزرگراه آیت الله سعیدی، بدون داشتن مجوز‌های قانونی به تولید ماسک‌های غیربهداشتی می‌پردازد و پس از بسته بندی کردن این اقلام بهداشتی و درمانی به بازار مصرف عرضه می‌کند، بررسی موضوع در اختیار تیمی از ماموران پایگاه دهم پلیس امنیت عمومی تهران قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های ماموران نشان از این داشت، مالک کارگاه ماسک‌ها را به روشی غیر بهداشتی تولید، نگهداری و عرضه می‌کند، نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری متهم و بازرسی از داخل کارگاه اخذ شد.

سرهنگ سلیمان آبادی بیان کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی تیمی از ماموران به محل کارگاه اعزام و در بازرسی از داخل کارگاه ۹ هزار ماسک غیر بهداشتی کشف و متهم به نداشتن مجوز از مراجع ذی ربط اعتراف کرد.

رئیس پایگاه دهم پلیس امنیت عمومی تهران ابراز داشت: با دستور قضائی محل کارگاه پلمب و مالک آن برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارقان سابقه دار خودرو در خیابان وحدت اسلامی

سرهنگ کارآگاه کرم یوسفوند رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: ساعت ۴ بامداد پنجم شهریور ماه کارآگاهان گشت پلیس آگاهی حین گشت زنی در محدوده خیابان شوش به یک دستگاه خودرو پراید به همراه ۲ سرنشین مظنون شده که با استعلام از مرکز فرماندهی و کنترل پلیس آگاهی مشخص شد خودرو دارای سابقه سرقت به تاریخ هفدهم مردادماه از کلانتری ۱۰۸ نواب است.
 
وی افزود: کارآگاهان در ادامه با هماهنگی مرکز پیام و استفاده از علائم هشدار دهنده نظیرآژیر، چراغ گردان و بلندگو به راننده خودرو پراید دستور توقف داده؛ لیکن وی پس از شنیدن دستور ایست با افزایش سرعت و حرکات مخاطره آمیز وارد خیابان‌های فرعی شده و با حرکات مارپیچی و سرعت بسیار زیاد باعث رعب و وحشت شهروندان و خودرو‌های عبوری می شود.
 
این مقام انتظامی تصریح کرد: مجددا افسر اکیپ راننده خودرو مسروقه را توسط علائم هشدار دهنده دعوت به آرامش و توقف کرده، اما وی اصلا توجهی به این امر نداشته و به فرار به صورت خطرآفرین ادامه و پس از گذشتن چندین خیابان فرعی وارد خیابان مولوی می‌شود.
 
رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی تهران بیان کرد: افسراکیپ به منظور جلوگیری از فرار و خسارت‌های احتمالی با رعایت قانون بکارگیری سلاح و حقوق شهروندی اقدام به شلیک تیر هوایی در فواصل زمانی و مکانی معین کرده که راننده آن اصلا توجهی نداشته و با سرعت بیشتر به سمت خیابان وحدت اسلامی تغییر مسیر داده و پس از گذشتن مسافتی خودرو را متوقف و به صورت پیاده از محل فرار می کند.
 
سرهنگ یوسفوند افزود: در ادامه اعضای اکیپ به تعقیب به صورت پیاده ادامه و پس از شیلک تیر هوایی راننده و سرنشین به نام‌های حسن و ناصر دستگیر می‌شوند که ضمنا بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد متهمان دارای سابقه متعدد سرقت خودرو و قطعات آن هستند.
 
رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی در پایان گفت: گزارشی در این خصوص تنظیم و خودرو به پارکینگ هدایت و متهمان جهت سیر مراحل قانونی در اختیار اداره دوم پلیس آگاهی قرار گرفتند.
 
 

بیشتر بخوانید

دستگیری اشرار نظام آباد پس از تخریب یک واحد صنفی/ شناسایی اوباش عربده کش در خزانه


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
باسلام خداقوت برای جوانان رشید شجاع مردان مرد نیروی انتظامی شایسته ایشان به جدیدترین تجهیزات در تمام کشور مجهز و بهترین در همه چیز به ایشان تعلق بکیره حقوق لباس مسکن همه چیز که امنیت که مهمترین هم هست رو به ارمغان میارن منتهی استخدام در این نیرو و ادارات دبکه با دقت انجام بشه عالیه