سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهش آبرسانی به روستا‌های استان کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه،گفت : ظرف پنج ماه آینده جهش آبرسانی به روستا‌های استان را خواهیم داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا کاکاوند، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اعتبارات خوبی که امسال برای آب روستا‌های استان مصوب شده، گفت : در حالیکه پارسال مجموع اعتبارات آب شهری و روستایی ما ۵۲ میلیارد تومان بود، امسال ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب صرفا برای آبرسانی روستا‌ها داریم.

او گفت : امیدواریم هرچه زودتر با تخصیص این اعتبارات، بتوانیم جهش آبرسانی به روستا‌های کرمانشاه را ظرف حدود پنج ماه آینده رقم بزنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از تعریف پروژه‌های آبرسانی به بیش از ۴۶۰ روستای استان با این اعتبارات خبر داد و افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، شاخص بهره‌مندی روستا‌های کرمانشاه از آب به ۹۰ درصد خواهد رسید و جزو سه یا چهار استان اول کشور خواهیم بود.

او افزود: برای تابستان سال آینده دغدغه تامین آب روستا‌های استان را نخواهیم داشت.

کاکاوند ادامه داد: امسال علاوه بر تامین آب روستاها، برای حل مشکل کم آبی شهر‌های استان اقدامات مهمی انجام شده، بگونه‌ای که بسیاری از نقاط شهر کرمانشاه که در گذشته با چالش آب مواجه بودند، اکنون دیگر مشکلی ندارند.

او از حفر ۳۱ حلقه چاه از ابتدای امسال در شهر‌ها و روستا‌های استان خبر داد و گفت: بخش قابل توجهی از این چاه‌ها تجهیز شده و اکنون وارد مدار است.

 این مسئول،گفت: حفر این تعداد چاه در حالی صورت گرفته که طی چهار سال گذشته فقط ۱۳ حلقه چاه در شهر‌ها و روستا‌های کرمانشاه حفر شده بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به وضعیت نامناسب منابع آب استان که عمدتا چاه و چشمه هستند اشاره کرد و افزود: حدود ۸۰ درصد چشمه‌ها را از دست داده‌ایم، بگونه‌ای که یا کامل خشک شده و یا افت دبی قابل توجهی دارند.

کاکاوند افزود: فقط در چاه‌های میان دربند که یکی از منابع مهم تامین آب شهر کرمانشاه است، هفت حلقه چاه کاملا خشک شده است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.