سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌برداری و اجرای طرح‌های هفته دولت در تنگستان و دشتستان آغاز شد

بهره‌برداری و اجرای ۱۸۲ طرح‌ هفته دولت با دستور استاندار بوشهر در شهرستان‌های تنگستان و دشتستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در ارتباطی تصویری با حضور عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر بهره‌برداری و اجرای  ۶۲ طرح عمرانی و اقتصادی با ۹۵۸ میلیارد ریال اعتبار شروع شد.

۳۵ طرح از این تعداد افتتاح شدند و ۲۷ طرح نیز عملیات اجرایی‌شان آغاز شد.

مرکز زایمان بیمارستانی و دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان امام حسین (ع) اهرم با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و ۲طرح مخابراتی شامل احداث مرکز تلفن همراه اول شهر آباد و طرح مخابراتی روستای باشی با ۳۷ میلیارد ریال اعتبار از جمله این طرح‌ها بود.

همچنین در ارتباط تصویری دیگری با دستور استاندار بوشهر، ۱۵ طرح عمرانی به نمایندگی از ۱۲۰ طرح هفته دولت با ۷۴۱ میلیارد تومان در دشتستان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

از میان ۱۲۰ طرح هفته دولت در شهرستان دشتستان ۸۰ طرح با اعتبار ۳۱۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و اجرای ۴۰ طرح نیز با اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

عمده طرح‌های هفته دولت در دشتستان شامل اجرای سامانه آبیاری نوین در سعدآباد و شبانکاره، طرح‌های مخابراتی شهری و روستایی، تقاطع غیر همسطح سعدآباد – آبپخش، بهسازی ورودی شهر سعدآباد و ایمن سازی محور دالکی به کنارتخته است.

۴۰۰ تخت بیمارستانی در بوشهر ایجاد شد

استاندار بوشهر در آیین افتتاح و آغاز اجرای طرح‌های هفته دولت در شهرستان‌های تنگستان و دشتستان که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد با اشاره به تحولات صورت گرفته در بخش درمان استان در ۴ سال گذشته، بیان کرد: در این مدت، ۴۰۰ تخت به ظرفیت تخت‌های بستری در بیمارستان‌های استان افزوده شده است.

گراوند افزود: همچنین ۴ دستگاه سی تی اسکن، ۸ دستگاه سونوگرافی، ۸۰ دستگاه ونتیلاتور و ۱۲۰ تخت ویژه به مراکز درمانی استان افزوده شده است.

تحولات بخش کشاورزی در ۸ سال اخیر

او با اشاره به تحولات صورت گرفته در بخش کشاورزی استان در ۸ سال اخیر، عنوان کرد: در سال ۹۲، ۲۲ هزار و ۸۴۸ هکتار سامانه آبیاری نوین در مزارع کشاورزی استان اجرا شده بود که این رقم تا پایان سال ۹۹ به ۳۸ هزار و ۵۰۰ هکتار رسید. امسال نیز تا امروز ۲ هزار و ۲۷۸ هکتار آبیاری نوین در استان اجرا شده است.

استاندار بوشهر در مورد طرح تحول کشاورزی دشتستان (طرح نخلستان) هم بیان کرد: این طرح در سطح ۳۴ هزار و ۲۵۰ هکتار اراضی کشاورزی در دشتستان اجرا می‌شود، بخش نخست این طرح در ۱۰ هزار و ۱۰۰ هکتار اجرا خواهد شد که ۲ هزار و ۵۷۰ هکتار آن در آبپخش و سعدآباد به پایان رسیده است.

گراوند ادامه داد: تا سال ۹۲ تنها ۲ میلیارد تومان اعتبار برای شبکه‌های آبیاری کشاورزی در استان مصوب شده بود که این رقم از سال ۹۶ به ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و امسال هم به تازگی ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای شبکه‌های آبیاری سعدآباد و آبپخش اختصاص یافته است.


بیشتر بخوانید


او تاکید کرد: با اجرای طرح نوین آبیاری علاوه بر افزایش بهره وری تولید از ۳۴۵ گرم محصول خرما به یک کیلو و ۳۳۰ گرم می‌شود، میزان مصرف آب هم از ۲۳ هزار متر معکب در هکتار به ۱۲ هزار متر معکب در هکتار کاهش می‌یابد.

استاندار بوشهر افزود: ظرفیت سردخانه‌های خاص محصول خرما تا سال ۹۲، ۱۵ هزار تن بود که تا پایان سال ۹۹ به ۶۵ هزار و ۵۰۰ تن افزایش یافته است، ضمن اینکه ظرفیت فرآوری و بسته بندی محصول خرما در سال ۹۲، ۴۵ هزار تن بود که در پایان سال ۹۹ به ۹۰ هزار تن رسیده است و کل سردخانه‌های ویژه خرما و محصولات آبزیان در سال ۹۲، ۵۴ هزار تن بود که امروز به ۱۱۵ هزار تن  افزایش یافته است.

گراوند در مورد احداث گلخانه‌های کشاورزی در استان گفت: تا سال ۹۲ تنها ۸۷ هکتار ظرفیت گلخانه‌ای محصولات کشاورزی در استان داشتیم که این رقم در سال ۹۵ به ۱۲۴ هکتار و در سال ۹۹ به ۴۳۰ هکتار رسیده و استان بوشهر را در رده ۱۰ استان برتر کشور قرار داده است.

او با بیان اینکه ۲۰۲ کیلومتر بزرگراه در استان در حال ساخت است، گفت: همچنین ۱۹۵ کیلومتر راه اصلی با پیشرفت بالا در دست اجرا داریم.

استاندار بوشهر در مورد وضعیت مسکن مهر استان هم بیان کرد: تاکنون ۳۲ هزار و ۶۳۲ واحد مسکن مهر افتتاح و تحویل شده که از این تعداد ۱۹ هزار و ۹۷۵ واحد در دولت‌های یازدهم و دوازدهم افتتاح شده است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.