سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نبستن کمربند ایمنی به قیمت جان راننده تمام شد

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: در سانحه رانندگی شب گذشته، راننده به علت نبستن کمربند ایمنی از خودرو به بیرون پرتاب شد و جان باخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ عزیزی, رئیس پلیس راه استان همدان گفت: شامگاه یکشنبه یک دستگاه خودروی وانت پیکان در جاده فامنین - درگزین واژگون شد و راننده جوان به علت نبستن کمربند ایمنی و برخورد سرش به زمین جان خود را از دست داد.

او افزود: بستن کمربند ایمنی راننده و سرنشینان خودرو در جاده‌های اصلی و فرعی، آمار متوفیان سوانح جاده‌ای این استان را بیش از ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: با وجود تاکید مکرر پلیس به بستن کمربند ایمنی برخی رانندگان و بیشتر سرنشینان نسبت به این موضوع با اهمیت، کوتاهی می کنند و تنها در صورت نزدیک شدن به پاسگاه پلیس راه یا دیدن خودروی گشتی پلیس از ترس جریمه نسبت به بستن کمربند اقدام می‌کنند.

سرهنگ عزیزی افزود: ۷۰ درصد سوانح جاده‌ای استان همدان از نوع واژگونی هستند این در حالی است که میانگین کشوری واژگونی حدود ۳۸ درصد است.

او گفت: بیش از نیمی از سوانح واژگونی در جاده‌های فرعی و روستایی استان همدان رخ می‌دهد چرا که به علت حاضر نبودن ماموران پلیس راه در این مسیر‌ها و مجهز نبودن این قبیل راه‌ها به دوربین کنترل سرعت، رانندگان با سرعت غیرمجاز تردد و در سرپیچ‌ها خودرو را واژگون می‌کنند.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه درصد بالایی از متوفیان سوانح جاده‌ای همدان را افراد بومی تشکیل می‌دهند گفت: ابتدای شهریور تاکنون در کمتر از یک هفته ۶ نفر جان خود را در سوانح برون شهری از دست دادند که همه آن‌ها بومی هستند.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.