سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت حفظ کاربری اراضی زراعی در سمنان

دادستان استان سمنان گفت: حفظ کاربری اراضی زراعی و باغهای استان و تداوم بهره وری از آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد شریف ابراهیمی دادستان استان سمنان در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال و اراضی ملی استان گفت: اقدامات پیشگیرانه بمنظور حفظ کاربری اراضی زراعی انجام می‌شود و اجازه داده نمی‌شود که افرادی زمین‌های کشاورزی را به اماکن مسکونی تبدیل نمایند و از حالت کشاورزی خارج کنند.

به گفته دادستان مرکز سمنان، در برخی موراد که نیاز به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون تغییر کاربری اراضی باشد نیز اقدامات پیشگیرانه و تشکیل پرونده صورت خواهد گرف تا تغییر کاربری‌های صورت گرفته نیز به حالت سابق بازگردد.

وی هم چنین افزود: در این شورا اراضی که تصرف عدوانی شده و همچنین اراضی دولتی که سازمان‌های همچون مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی متولی آن هستند و تحت تصرف غیرقانونی افراد دیگر است، بررسی و پیگیری می‌شود.

ابراهیمی ابراز داشت: مصوبه‌هایی که خصوص اراضی ملی و حفظ آن‌ها تصویب می‌شود به صورت جدی از طریق مراجع قضایی پیگیری و تا زمان اجرای حکم در محاکم قضایی و تعیین تکلیف اراضی این شورا پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

دادستان مرکز سمنان هم چنین در این جلسه گفت: اجرای طرح کاداستر برای اراضی ادارت بمنظور جلوگیری از تضییع اموال ملی استان و برخورد با متصرفین غیرقانونی اراضی ملی اجرا شود.

انتهای پیام / گ 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
تغییر کاربری اراضی کشاورزی که محصول گندم کشت می شود و کشور را به مرز خودکفایی میرساند.