سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی ۳ مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی زندانیان در مازندران

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران از راه اندازی ٣ مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی زندانیان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید حسین درویشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: ٣ مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی زندانیان در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری مشترک از ابتدای امسال تا پایان مرداد در مازندران راه اندازی شد.

او افزود: در خصوص آموزش زندانیان هر یک از اجزا و عناصر باید با یکدیگر ارتباط متقابل برقرار کرده تا اهدافی که از قبل مد نظر است امکان پذیر گردد.

درویشی گفت:آموزش زندانیان در مکان ندامتگاه‌ها صورت می‌گیرد و با توجه به شرایط موجود در ندامتگاه‌ها و شرایط اجتماعی کارآموزان عوامل و تهدید‌هایی به روند صحیح آموزش‌های مهارتی و اهداف مورد انتظار آسیب می‌رساند که باید مورد شناسایی قرار گرفته تا با رفع این مشکلات و موانع، وضعیت آموزشی در زندان‌ها بهبود یابد.

او افزود: همه ساله عده زیادی از افراد به دلیل ارتکاب به انواع جرایم عمدی و غیر عمدی از سوی مراجع قضایی راهی زندان‌ها می‌شوند و بخشی از دوران مفید زندگی خود را پشت میله‌های زندان می‌گذرانند با توجه به نقش دانش و مهارت در جلوگیری از گرایش به اعتیاد، بزهکاری و انواع خلاف ها؛ باید به دنبال آن بود که با آموزش‌های مهارتی و ترغیب زندانیان به گذراندن آموزش فنی و حرفه‌ای ضمن تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی آنان، از روی آوری مجدد به تخلف جلوگیری می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: آموزش‌های مهارتی وسیله‌ای برای افزایش توان بازگشت زندانیان به اجتماع است و کسب مهارت به آنان کمک کرده تا آینده بهتری را برای خود پس از گذراندن محکومیت برای خود رقم بزنند.

سه مرکز یاد شده شامل مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی زندان ساری، مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی زندان بابل، مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی ندامتگاه محکومین مواد مخدر ساری بود که افتتاح و راه اندازی شد.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.