سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسنی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۷۰ درصد حبوبات بازار، وارداتی است!

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد حبوبات مورد نیاز کشور وارداتی است، نوسان نرخ دلار در هفته‌های گذشته مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت حبوبات طی روز‌های اخیر است.

قاسمعلی حسنی دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت بازار عمده فروشان حبوبات اظهار کرد: در حال حاضر بازار عمده فروشان حبوبات تهران از لحاظ موجودی انبار‌ها تامین است، اما ممکن است در اواسط پاییز با کمبود مواجه شویم.

وی افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد حبوبات مصرفی در داخل کشور وارداتی است به طوری که ما از کشور‌های اتیوپی و استرالیا نخود، عدس از کانادا و انواع لوبیا از قزاقستان، ازبکستان و چین واردات حبوبات انجام می‌دهیم.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با اشاره به دلیل افزایش قیمت حبوبات در بازار بیان کرد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد حبوبات مورد نیاز کشور وارداتی است، نوسان نرخ دلار در هفته‌های گذشته مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت حبوبات طی روز‌های اخیر است.

وی گفته وی؛ همچنین سودجویی برخی واردکنندگان نیز این روز‌ها تا حدودی بر افزایش قیمت‌ها دامن زده است.

حسنی ادامه داد: هر ساله به دلایل مختلف مصرف حبوبات در اواسط پاییز افزایش پیدا می‌کند و واردکنندگان حبوبات حجمی از محصولات وارداتی خود را در انبار‌ها دپو کرده اند تا در آن زمان به بازار عرضه کنند چراکه احتمال کمبود و افزایش مجدد قیمت در پاییز وجود دارد.

وی تصریح کرد: از دولت و وزارت صمت خواستار این هستیم که واردات حبوبات را افزایش دهند که هم در آبان ماه دچار کمبود نشویم و هم قیمت‌ها تا حدودی کنترل شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
ببنید بزرگواران به عنوان کارشناس خبره عرض میکنم بخش کشاورزی ما با وزیران و راهبران نالایق کلا نابود شده.
این نابودی نه مال الان که از انقلاب سفید یا همون تقسیم اراضی شروع شده
اراضی کوچک و خرده مالکی تو کشاورزی صنعتی امروز جواب نمیده و کسی هم دلش به حال خاک و آب پرارزش نمیسوزه و گرنه اینقدر زمین حاصلخیز به باغچه و باغ ویلا تبدیل نمیشد
تو بعضی محصولات واردات به صرفه ولی تو بعضی نه مثلا ما هندوانه رو با کلی آب تولید میکنیم بعد صادر میکنیم کیلو 5 تومن خب چرا با همون آب گیلاس یا زردالو صادر نکنیم که قیمتش میشه کیلویی 50 تومان حالا تو کشور تولید گندم در میاد کیلویی 7 تومن ولی وارداتی میشه 3 تومن خب سیاست گذاری یعنی همین
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
از دسته بیل و خلال دندون گرفته تا مایحتاج اولیه مردم رو وارد میکنیم، بعد طعنه میزدیم به رژیم پهلوی و میزنیم به وضعیت حال حاضر کشورهای عربی که "اینها به خودکفایی نرسیده‌اند و برای مایحتاج خودشون به کشورهای دیگه وابسته هستند"...
ناشناس
۰۷:۵۸ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
70 درص حبوبات وارداتی است این یعنی چه؟ بخدا فاجعه است لادین ها که اسم خود را مسئول گذاشتید این همه زمین این همه آب این همه امکانات چرا بستری درست نمیشه که برای کشاورز بیکار خودمان به صرفه باشه تا این محصولات را تولید کنه لعنت به بی مسئولیتی و راندخواری و سود جویی