سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پویش عصاره خانگی برای بهبود حال بیماران کرونایی نیازمند

مسئول کمیته اجتماعی رویش گفت: پویشی با عنوان «عصاره خانگی» راه‌اندازی و از مردم برای قربانی گوسفند و توزیع عصاره گوشت میان خانواده‌های نیازمند کرونایی، دعوت کردیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نوید سرو آزاد مسئول کمیته اجتماعی رویش گفت: با توجه به تاثیر تغذیه خوب و مقوی در بهبود بیماران کرونایی، پویشی به نام «عصاره خانگی» راه‌اندازی کردیم و از خانواده‌های مشهدی برای قربانی گوسفند و توزیع عصاره گوشت میان خانواده‌های نیازمند کرونایی، دعوت به عمل آوردیم و با استقبال خوب مردم مواجه شدیم.

او افزود: روش کار اینگونه است که شیشه‌های یک کیلویی جمع‌آوری کرده و به همراه گوشت برای خانواده‌های داوطلب ارسال می‌کنیم تا عصاره گوشت را با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در منزل خود بپزند و سپس به ما اطلاع می‌دهند تا عصاره‌های آماده را تحویل بگیریم و به نیازمندان برسانیم.

مسئول کمیته اجتماعی رویش ادامه داد: از دو هفته پیش برنامه توزیع عصاره گوشت، گوشت خام و نخودآب با گوشت را آغاز کردیم که مقداری از این گوشت به غذای نخودآب و گوشت برای بیماران کرونایی تبدیل شد، از ابتدای محرم تاکنون ۴۰ راس گوسفند ذبح کردیم که این گوسفند‌ها به سه شکل مذکور توسط گروه‌های جهادی به شکل بسته‌های یک کیلویی در حاشیه شهر مشهد میان خانواده‌های کرونایی توزیع شد؛ این عصاره‌ها میان خانواده‌های نیازمند کرونایی در مناطق کم برخوردار مشهد توزیع می‌شود.

سرو آزاد نسبت به واکنش بیماران نیازمند بیان کرد: شب گذشته یکی از خانواده‌هایی که عصاره گوشت را دریافت کرده بود پیام داد و گفت که تا به حال چنین غذایی نخورده است و بسیار تشکر کرد؛ نکته جالب این است که متقاضیان بسیاری برای پخت عصاره گوشت داریم که ما این افراد را در لیست نوبت قرار می‌دهیم و گاهی قرعه‌کشی می‌کنیم که کدام خانواده گوشت را بپزد.

او تصریح کرد: فردی پیام داده بود که هیچ پولی برای کمک به خرید گوسفند ندارد، ولی توانسته از مردم محله و فامیل تعداد ۱۰۰ شیشه برای پخت عصاره جمع‌آوری کند که آماده تحویل است.

مسئول کمیته اجتماعی رویش تاکید کرد: بانویی هم پیام داده بود که منزلش در حاشیه شهر بود و امکان کمک مالی نداشت، اما متقاضی دریافت گوشت برای پختن بود و کار جالبی که این خانم انجام داد این بود که چربی گوشت‌ها را جدا و تبدیل به روغن کرده بود و در شیشه‌ای جدا برای ما فرستاد تا در پخت غذای گرمی که برای خانواده‌های نیازمند داریم استفاده کنیم.


بیشتر بخوانید


سرو آزاد با اشاره به کمک‌های مردمی اظهار کرد: این موارد، زیبایی‌هایی است که در پویش عصاره خانگی دیدیم و این که بانویی اذعان دارد که توان مالی ندارد، ولی برای ما از همسایه‌ها شیشه جمع‌آوری می‌کند برای ما یک دنیا ارزش دارد.

او افزود: روزانه تعداد ۱۵۰ نخودآب و ۸۰ تا ۱۰۰ شیشه عصاره گوشت توزیع می‌کنیم که شیشه عصاره گوشت کاملا پر است و سایر اعضای خانواده هم می‌توانند استفاده کنند و همچنین توزیع ۵۰۰ پرس غذای گرم و حدود ۳۰۰ کیلو میوه را در هر هفته داریم.

مسئول کمیته اجتماعی رویش درباره دلیل این پویش نکاتی را گفت و ادامه داد: علت اینکه به سمت پخت و توزیع عصاره گوشت رفتیم، قربانی کردن گوسفند بود که این قربانی‌ها، به نیت شفای بیماران و بهره بردن اموات، از دستورات دینی ما است و قربانی را به نیت شفا انجام می‌دهیم و میان بیماران نیازمند توزیع می‌کنیم.

سرو آزاد درباره مشارکت‌های مردمی در این پویش بیان کرد: بسیاری از خانواده‌های داغدار که نزدیکان‌شان فوت کرده بودند، هزینه مراسم‌های هفتم، چهلم و سالگرد را برای ما واریز کردند و در این پویش شرکت کردند.

او با بیان اینکه این پویش را تا ۱۰ روز آینده ادامه می‌دهیم، تصریح کرد: کمترین واریزی مبلغ ۱۰ هزار تومان و بیشترین واریزی مبلغ ۴۳ میلیون تومان است و مردم می‌توانند از طریق صفحه اینستاگرام ما به نام Royeshco در این پویش شرکت کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام//ص.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.