سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

بیمارستان های کردستان در تامین داروی مبتلایان به کرونا مشکلی ندارند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با پیش بینی‌های انجام شده مبنی بر افزایش بیماران در موج پنجم کرونا، ذخایر دارویی لازم در بیمارستان‌های استان فراهم است و در زمینه تامین داروی مبتلایان به ویروس کرونا مشکلی ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، دکتر فرزین رضاعی رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: یکی از دارو‌های اصلی مورد استفاده بیماران، داروی رمدسیویر است که بیماران کردستانی برای تهیه آن مشکلی نداشتند و این در حالی است که در برخی استانها، بیماران مجبور به تهیه آن از بازار آزاد بودند.

رضاعی با بیان اینکه کمبود سرم مشکلی کشوری است، یادآور شد: این مشکل هنوز هم در سطح داروخانه‌های استان به چشم می‌خورد، ولی در بیمارستان‌ها هیچ بیماری به دلیل کمبود دارو و یا سرم با مشکل مواجه نشد.

او  با بیان اینکه ذخایر داوریی استان مناسب است، ولی نمی‌توان آینده را پیش بینی کرد، افزود:  آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان به نسبت جمعیت و تعداد بستری‌ها در مقایسه با استان‌های برخوردار کم بوده و حدود یک چهارم آنهاست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر اینکه تا قطع زنجیره انتقال بیماری، باید به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند بود، اضافه کرد: ویروس دلتا از استان‌های جنوبی کشور شروع و استان به استان کشور را در نوردید و با فاصله به کردستان رسید و برای همین در حالیکه استان‌های مرکزی قله این بیماری را پشت سر گذاشته اند، ولی کردستان هنوز به قله نرسیده است و پیش بینی می‌شود که تا یک هفته آینده وضعیت وخیم و صعودی کرونا در استان ادامه داشته باشد.

رضاعی با بیان اینکه بیشتر بیمارانی بستری در مراکز درمانی استان، نحوه ابتلای خود را به دلیل شرکت درمراسم ترحیم، عروسی، جشن تولد و دورهمی‌ها عنوان می‌کنند، به شهروندان توصیه کرد برای برای کمک به حفظ جان خود و عزیزانشان تا یک ماه آینده دورهمی‌ها را به حداقل برسانند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.