سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخصیص بسته‌های حمایتی برای بازاریان

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: دولت برای ایجاد محدودیت به منظور قطع زنجیره ویروس کرونا باید بسته‌های حمایتی برای بازاریان در نظر بگیرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: دولت برای ایجاد محدودیت به منظور قطع زنجیره ویروس کرونا باید بسته‌های حمایتی برای بازاریان در نظر بگیرد؛ تعویق سررسید چک‌های بانکی و پرداخت تسهیلات برای جبران خسارت‌های آن‌ها می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری در همکاری بازار با مجموعه دولت در زمینه مبارزه با کرونا داشته باشد.

او بیان داشت: کادر درمان و مجموعه علوم پزشکی با ویروس ناشناخته‌ای مواجه بودند که در قدم اول گروه‌های جهادی و بسیج مانند تمامی بحران‌ها با تمام ظرفیت، وارد میدان شدند و نیرو‌های بسیجی در بخش ضد عفونی معابر اقدام موثری در دستور کار داشتند، اما پس از ماه‌ها با هم افزایی بیشتر طرحی به نام سردار سلیمانی پیش بینی شد که در آن ظرفیت بسیج برای اقدامات تاثیرگذار‌تر مورد استفاده قرار گرفت.

سردار شاهوارپور افزود: طرح جامع و علمی شهید سلیمانی نیز در همین رابطه اقدامات مفیدی را برای کمک به کادر درمان و بحث پیشگیری در دستور کار قرار داد و پس از برنامه ریزی و هماهنگی لازم، قرارگاه استانی و شهرستانی شهید سلیمانی تشکیل و محلات و پایگاه‌های بسیج در سراسر کشور ساماندهی شدند.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور تصریح کرد: در پار سال چهار هزار گروه عملیاتی با ۱۱ هزار بسیجی برای پیشگیری و مهار ویروس کرونا وارد میدان شدند و آموزش یکی از اقدامات موثری بود که در طرح شهید سلیمانی در اولویت قرار گرفت؛ در این طرح از ظرفیت مجموعه بهداشت و درمان و بسیج جامعه پزشکی نیز استفاده شد.

این مقام مسئول ادامه داد: حوزه درمان، تخصصی و ویژه است و مختص پزشکان و نیرو‌های متخصص است، اما با این وجود مجموعه نیرو‌های مسلح در حد نیاز نیرو‌های آموزش دیده خود و بسیج جامعه پزشکان را نیز وارد میدان مبارزه با کرونا کرد و اکنون ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل و نگران کننده است؛ برخی بیماران در راهرو‌ها نگهداری می‌شوند که در این زمینه نیز بیمارستان‌های قدیمی اهواز تجهیز و آماده پذیرش بیماران کرونایی می‌شوند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.