سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستم مداربسته پرورش ماهی قزل‌آلا تودک راه اندازی شد

با حضور معاون استاندارسیستان و بلوچستان، فرماندار شهرستان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی سیستم مداربسته روستای تودک شهرستان تفتان بعد از قریب به ۲ سال تعطیلی دوباره راه اندازی شد.

آرمان شهنوازی سرپرست اداره شیلات تفتان   در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: سیستم مداربسته پرورش ماهی تودک با ظرفیت ۱۰۰ تن ماهی پرواری در سال و تولید ۶ میلیون بچه ماهی قزل‌آلا بعد از قریب به ۲ سال غیرفعال بودن  امسال با تخصیص اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از محل صندوق کارآفرینی امید و ۲ میلیارد ریال آورده شخصی به چرخه تولید بازگشت.

آرمان شهنوازی افزود: در راستای سیاست های سازمان شیلات ایران جهت گسترش پرورش ماهیان خاویاری،  امسال  برای نخستین بار ۳ گونه ماهی خاویاری از نژاد های اوزون برون، فیل ماهی و سیبری در استخرهای پرورشی روستای تودک رهاسازی شده است.

وی تصریح کرد: ۲ گونه ماهی سفید شمال کشور و همچنین ماهی بومی سیستان (شیزوتوراکس) در استخرهای پرورشی این روستا رهاسازی شده است.

شهرستان تفتان دارای بیشترین تنوع آبزیان پرورشی در استان می باشد و از این حیث روستای تودک، به روستای هدف شیلاتی تبدیل شده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.