سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونق صادرات مازندران با افزایش ۳۵ درصدی

صادرات کالا از مازندران به خارج کشور در پنج ماه گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی یوسفی منش ناظر گمرکات مازندران با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی صادرات کالا از گمرکات استان، گفت: مجموع تجارت خارجی مازندران در پنج ماهه امسال یک میلیون و ۵۶۶ هزار تن به ارزش ۶۱۴ میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ وزن ۱۶ درصد و از لحاظ ارزش ۴۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او افزود: یک میلیون و ۲۱۴ هزار تن کالا به ارزش ۵۰۷ میلیون و ۳۷۰ هزار دلار از گمرکات مازندران وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ وزن ۱۷ درصد و از لحاظ ارزش ۵۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک نوشهر، روسیه، امارات متحده عربی، قزاقستان، ترکیه و انگلستان را مبدأ واردات کالا به مازندران اعلام کرد و ادامه داد:جو، ذرت دامی، گندم، روغن‌های حیوانی ونباتی، کک نفتی، چوب، دانه‌های روغنی، ماشین آلات و کاغذ از جمله مهمترین اقلام وارداتی بودند.

یوسفی منش پنج مقصد اول کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران را نیز عراق، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و رومانی برشمردو گفت: سیمان، مواد معدنی، نفت خام، فرآورده‌های لبنی، چوب، مواد پلاستیکی، فرآورده‌های خوراکی، کاغذ، آب میوه و کیوی مهمترنی اقلام صادراتی بودند.

یوسفی منش گفت: ۵۶ هزار تن کالا به ارزش ۵۶ میلیون دلار نیز در این مدت از مازندران به خارج از کشور ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام / ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.