سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتصال زابل به مرزهای بین‌المللی این شهرستان را از بن‌بست خارج کرد

فرماندار شهرستان ویژه زابل گفت: با تقسیمات جدید وزارت کشور در شهرهای شمالی سیستان وبلوچستان و تبدیل دهستان کرباسک به بخش، زابل به مرزهای بین‌المللی متصل و از بن‌بست خارج شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عباسعلی ارجمندی فرماندار شهرستان ویژه زابل گفت: جغرافیای زابل با قرارگیری در شمال سیستان وبلوچستان تاکنون از ظرفیت مرز ایران و افغانستان برخودار نبود که با تبدیل کرباسک به بخش از این پس می تواند از تمام ظرفیت های مرز استفاده کند.

وی با بیان اینکه شهر زابل از مرز بین المللی هوایی برخوردار نبود اظهارداشت: قرار گرفتن مرز بین المللی هوایی زابل در کارگروه مرز وزارت کشور مطرح شده که با تصویب آن آینده بسیار خوبی برای منطقه سیستان رقم می خورد.


بیشتر بخوانید:

این روز‌ها در مرز شمال سیستان و بلوچستان چه خبر است؟

احیاء تالاب بین‌المللی هامون نهفته درپشت وعدهای طالبان و سد کمال خان


معاون استاندار سیستان وبلوچستان گفت: در چند ماه اخیر ۳۵ سازمان غیردولتی و بین المللی از منطقه سیستان بازدید کردند و در این بازدید احداث مهمان‌شهر در این منطقه مطالبه شد که از طریق سازمان های بین‌المللی به زودی در منطقه سیستان این مهمان شهر ایجاد می‌شود.

وی افزود: پس از تحولات اخیر در افغانستان، شماری از نظامیان این کشور به منطقه سیستان پناهنده شدند که پس از مدتی از کشور خارج و در حال حاضر هیچ پناهنده نظامی، سیاسی و اداری در سیستان حضور ندارد.

فرماندار ویژه زابل از ایجاد پردیس سینمایی امید در زابل خبر داد و گفت: طی آخرین پیگیری با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان پردیس سینما امید با همکاری شهرداری زابل ایجاد می شود به طوری که برای ایجاد آن ۷۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و یک میلیارد تومان تسهیلات اعطا می شود.

وی ادامه داد: برای ایجاد پردیس سینمایی امید نیاز به تفاهم سه جانبه است که با پیگیری شهرداری زابل امیدواریم هرچه سریعتر این پردیس سینمایی در زابل ایجاد شود.

ارجمندی با تبریک هفته دولت گفت: ۳۶ پروژه ملی، استانی و شهرستانی با اعتبار ۹۷۰ میلیارد و ۷۴ میلیون ریال با اشتغال زایی ۳۶۷ نفر به صورت مستقیم در هفته دولت به بهره برداری رسید که از این تعداد پروژه ۱۹ هزار و۸۱۵ خانوار بهره مند می شود.

وی افزود: نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد در پروژه های هفته دولت شهرستان زابل افزایش پیدا کرده است.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان هفته دولت را فرصتی برای نقد و اصلاح عملکردها به شکل صحیح عنوان کرد و اظهارداشت: دولت ها جزئی از حاکمیت نظام هستند و آنچه تلاش می کنند مربوط به نظام و حاکمیت است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.