سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تعداد واکسن های کرونا در کهگیلویه وبویراحمد تا آخر هفته

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون بیش از ۶۰ هزار دوز واکسن کرونا آماده تزریق به گروه‌های هدف در کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمد مهدی بانشی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون بیش از ۶۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان آماده تزریق است که این تعداد تا آخر هفته به ۹۰ هزار دوز می رسد.

بانشی افزود: واکسن کرونا به اندازه کافی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و در شهرها افراد بالای ۵۰ سال و در روستاها افراد بالای ۴۰ سال در حال واکسیناسیون هستند.

او بیان کرد: از ابتدای هفته گذشته تاکنون واکسیناسیون گروه‌های پرخطر از جمله مادران باردار در دستور کار قرار گرفته و به سرعت ادامه دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه تاکنون استقبال مردم برای تزریق واکسن مناسب بوده اما انتظار می‌رود استقبال بیشتر شود، بیان کرد: کسانی که دوز اول واکسن را دریافت کردند حتما برای دوز دوم مراجعه کنند.

بانشی عنوان کرد: تاکنون ۲۵۹ هزار و ۴۲۸ دوز واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شده است که از این تعداد ۲۴۵ هزار و ۱۴۰ دوز آن تزریق شده است.

او ادامه داد: از مجموع واکسن های تزریق شده ۱۸۰ هزار دوز برای نوبت اول و ۶۵ هزار دوز برای نوبت دوم افراد تزریق شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: روز گذشته محموله ۴۵ هزار دوزی واکسن کرونا وارد کهگیلویه و بویراحمد شد که شب گذشته در شهرستان های مختلف استان توزیع شده است.

بانشی گفت: از ۱۳۰ هزار تن جمعیت بالای ۵۰ سال کهگیلویه و بویراحمد، ۹۵ هزار تن نوبت اول واکسن کرونا را دریافت و همچنین ۳۸.۷ درصد جمعیت بالای ۵۰ سال نیز هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده اند.

او افزود: برخلاف پیک‌های قبلی که شاهد مرگ افراد سالمند بودیم با اجرای واکسیناسیون در پیک پنجم مرگ و میر در سنین پایین‌تر بوده است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.