سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهر تاریخی فیروزآباد قابلیت تبدیل به پایگاه ملی را دارد

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کوثر گفت: شهر تاریخی فیروزآباد در تلاقی شاهراه ارتباطی قفقاز و ابریشم قابلیت تبدیل به پایگاه ملی را دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جهانگیر شهبازی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کوثر گفت: در راستای معرفی و حفظ و مرمت آثار تاریخی شهرستان کوثر و جایگاه تاریخی و کهن منطقه فیروزآباد با آثاری، چون قیز کورپوسی، پل فیروزآباد، قلاع متعدد و واقع شدن در تلاقی شاهراه ارتباطی قفقاز و ابریشم یکی از آثار تاریخی منطقه فیروزآباد به عنوان پایگاه ملی معرفی می‌شود.

او افزود: با عنایت به وجود آثار متعدد تاریخی در فیروزآباد کوثر و همچنین وجود رودخانه تمدن‌ساز قزل‌اوزن این منطقه با محوریت یکی از آثار به عنوان پایگاه ملی تعریف خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کوثر ادامه داد: بر این اساس با عملیاتی شدن این مهم و با استفاده از این ظرفیت اقدام لازم برای مرمت، حفاظت و معرفی آثار موجود در سطح شهرستان تسریع خواهد شد که تلاش می‌کنیم تا مقدمات لازم برای این امر را فراهم آوریم.

شهبازی بیان کرد: واقع شدن منطقه مذکور در مسیر گردشگری تهران-سرچم-اردبیل فرصت توسعه گردشگری منطقه را نیز فراهم ساخته و با این اقدام زنجیره گردشگری شهرستان کوثر تکمیل خواهد شد.

او افزود: هم اکنون نزدیک ۷۰ اثر از شهرستان کوثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که نشان از تمدن کهن و دیرپای منطقه دارد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.