سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان کرد:

صدور ۲۸۰ مجوز موقت برپایی هیأت در قم

حجت الاسلام شعبان زاده از صدور ۲۸۰ مجوز برپایی موقت هیأت با محوریت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در دهه اول محرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت الاسلام و المسلمین مرتضی شعبان زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این که اداره کل تبلیغات اسلامی استان با تشکیل ستاد ساماندهی هیئات و عزاداری‌ها به دنبال رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در هیئات استان بوده است عنوان کرد: در این زمینه، کارگروه‌های ده گانه ستاد محرم و همچنین جلسه‌های مختلف توجیهی در دستور کار بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اضافه کرد: آموزش رابطین بهداشتی نیز بر اساس هماهنگی با دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول در روز‌های پیش از آغاز ماه محرم الحرام مورد توجه بود و برخی از این آموزش‌ها ادامه دارد.

حجت الاسلام شعبان زاده همچنین به برنامه ریزی انجام شده برای راه اندازی حسینیه‌های سیار و مجازی به ویژه در ایام دهه اول ماه محرم الحرام اشاره کرد و ادامه داد: توزیع بیش از ۱۶ هزار ماسک در بین هیئات مذهبی استان نیز از دیگر اقدامات انجام شده در روز‌های دهه نخست ماه محرم الحرام امسال بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم سپس به اهمیت برگزاری هیئات و عزاداری‌ها در فضای باز و بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا توجه داد و بیان کرد: بر این اساس یکی از فعالیت‌های ما معرفی هیئات مذهبی و عزاداری به دو اداره کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان برای استفاده از فضا‌های باز در اختیار این دو اداره کل بوده است.

حجت الاسلام شعبان زاده تداوم طرح مواسات و کمک‌های مؤمنانه را در ایام عزاداری خاندان رسالت و امامت یادآور شد و گفت: یکی دیگر از اقدامات این اداره کل در این ایام، هماهنگی با واعظان و مداحان برای حضور همراه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مراکز بهداشتی و درمانی استان و برپایی مجلس روضه برای کادر بهداشت و درمان و همچنین بیماران بستری بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: این اداره کل برای دهه نخست ماه محرم الحرام امسال ، حدود ۲۸۰ مجوز برپایی موقت هیئت با محوریت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی صادر کرده است، ضمن آن که حدود ۵۰۰ بازدید نظارتی نیز با فعالیت بیش از ۱۵۰ ناظر در دستور کار بوده که این بازدیدها، برخی تذکر‌های شفاهی را نیز به دنبال داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در عین حال پیگیری ۱۰۰ شکایت مردمی، برگزاری مسابقه‌های کتابخوانی در دهه اول ماه محرم با موضوع نهضت عاشورا و امر به معروف و نهی از منکر، تولید بیش از ۱۰۰۰ محتوا با حضور ۱۵ تیم و انتشار آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، تأسیس ۱۵ هیئت پسرانه مربوط به پسران ۵ تا ۱۵ سال و به نام حضرت علی اصغر (ع) و همچنین ساماندهی تبلیغ روحانیون و اعزام گروه‌های تبلیغی را از دیگر اقدامات اداره کل متبوع خود در روز‌های اخیر معرفی کرد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.