سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش اهدای خون در یزد

مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: اهدای خون در استان یزد در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲.۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نقی تقوائی، مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: در پنج ماهه ابتدای امسال ۲۱ هزار و ۲۳۲ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۷۶۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او ادامه داد: از این تعداد ۶۴.۴ درصد اهداکننده مستمر، ۲۳.۳ درصد اهداکننده با سابقه و ۱۰.۳ درصد بار اولی بودند که برای اهدای خون به سازمان انتقال در استان یزد جهت امر اهدای خون مراجعه داشتند.

تقوائی با اشاره به مشارکت پایین بانوان برای اهدای خون بیان کرد: از مجموع اهداکنندگان خون ۲.۹ درصد بانوان و مابقی در حدود ۹۷.۱ درصد آقایان هستند که به مراکز انتقال خون مراجعه داشتند.

این مسئول خاطر نشان کرد: در پنج ماهه نخست سال ۳۵ هزار و ۴۶۸ واحد خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی استان ارسال شده است.

تقوائی ضمن اطمینان خاطر به اهداکنندگان خون خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی، زدن ماسک، استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده و فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز انتقال خون به خوبی رعایت می‌شود و داوطلبان اهدای خون می‌توانند با خیال راحت و به دور از هیچ گونه دغدغه‌ای جهت این کار خداپسندانه مراجعه کنند.

نقی تقوائی در پایان اظهار داشت: متوسط اهدای خون در کشور به ازای هر هزار نفر حدود ۲۵ نفر است، ولی در استان یزد به ازای هر هزار نفرحدود ۳۶ نفر خون اهدا می‌کنند، لذا استان یزد یکی از استان‌های پیش رو در امر اهدای خون است و تاکنون کمبودی بابت ذخایر خونی نداشتیم.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.