سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان پیشتاز در وزنه برداری بانوان

رئیس هیات وزنه‌برداری استان اصفهان گفت: علیرغم نوپا بودن رشته وزنه برداری بانوان در کشور اصفهان در این رشته پیشتاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حمید محمدی رئیس هیات وزنه‌برداری استان اصفهان گفت: با توجه به سابقه تیم داری ۲ باشگاه ذوب آهن و فولاد سپاهان در وزنه برداری در سال‌های گذشته، امیدواریم با در نظر گرفتن ظرفیت بالای این رشته در استان و سابقه قهرمانی در ۲ بخش بانوان و آقایان، این باشگاه‌ها در سال‌های آینده در رشته وزنه برداری تیم داری کنند.

وی با اشاره به نوپا بودن رشته وزنه‌برداری بانوان در کشور بیان کرد: با این حال اصفهان پیشتاز وزنه‌برداری بانوان در کشور است.

رئیس هیات وزنه‌برداری استان اصفهان ادامه داد: حدود ۲۴ وزنه بردار بانو در سطح استان فعالیت دارند که از این تعداد چهار نفر در رده سنی نوجوانان و جوانان و ۲۰ نفر در رده بزرگسالان هستند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تنها دوره داوری و مربیگری درجه ۲ برای بانوان برگزار شده است، اضافه کرد: ۲۰ داور و ۲۰ مربی کارت دار در بخش بانوان فعالیت دارند.

محمدی، از یکتا جمالی بعنوان قهرمان وزنه برداری بانوان از اصفهان یاد کرد و ادامه داد: هفت بانوی وزنه بردار نیز در ۲ رده بزرگسالان و جوانان از اصفهان در لیگ وزنه برداری کشور حضور دارند.

وی تصریح کرد: هیات وزنه برداری در همه ۲۴ شهرستان استان اصفهان فعال است و شهرستان‌های شهرضا، نجف‌آباد، اصفهان، لنجان، شاهین شهر، فریدن، خمینی شهر، مبارکه و فلاورجان از فعالترین هیات‌های استان هستند.

رئیس هیات وزنه‌برداری استان اصفهان، شروع استعدادیابی برای وزنه برداری را معمولا از سنین ۱۰ تا ۱۱ سالگی دانست و یادآور شد: برگزاری مسابقات رده نوجوانان و جوانان با توجه به مقررات فدراسیون برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: بدلیل شیوع کرونا و تعطیلی مدارس هیچ طرحی در قالب استعدادیابی بصورت حضوری در استان انجام نگرفته و با توجه به وجود کمیته استعدادیابی در هیات وزنه برداری و برنامه‌های تدوین شده در این بخش، پس از رسیدن به وضعیت عادی و کسب مجوز فعالیت‌های استعدادیابی، این امر در استان از سرگرفته خواهد شد.

محمدی درباره سالن‌های وزنه برداری اصفهان خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان اصفهان، خانه وزنه برداری و سالن تختی ۲ پایگاه فعال وزنه برداری زیر نظر هیات استان است.

وی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود، در بخش قهرمانی و جامعه ورزشکاران از شرایط مناسبی برخوداریم، اما برای ارتقای سطح وزنه برداری نیازمند تجهیزات و امکانات بیشتر در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها هستیم.

رئیس هیات وزنه‌برداری استان اصفهان اظهار کرد: شیوع کرونا در کشور بویژه در اصفهان در یکسال و نیم گذشته موجب کاهش حضور ورزشکاران در مکان‌های ورزشی، عدم برگزاری بسیاری از مسابقات و نیز کاهش رکورد ورزشکاران شده است.

 حدود ۲۲۰ وزنه بردار مرد در رده‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، هفت داور درجه ۱، ۲ و ۳ و ۲۰ داور بین المللی مرد در استان فعالیت دارند.

وزنه برداری بانوان بیش از سه سال است که در کشور و اصفهان فعالیت خود را آغاز کرده و در این زمینه به سطح خوبی دست یافته است.

از جمله یکتا جمالی از استان اصفهان در رقابت دسته ۸۷ کیلوگرم زنان در قهرمانی‌های جوانان جهان ۲۰۲۱ در تاشکند، ازبکستان شرکت کرد و در حرکت یک ضرب وزنه ۹۲ کیلوگرم (جایگاه سوم)، حرکت ۲ ضرب وزنه ۱۱۶ کیلوگرم (جایگاه سوم) و مجموع ۲۰۸ کیلوگرم (جایگاه سوم) را ثبت کرد و سه مدال برنز کسب کرد.

او نخستین مدال‌آور جهانی تاریخ ورزش ایران در رشته وزنه‌برداری زنان است.

 

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.