سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده در راه است

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: افزایش مصرف برق، خاموشی مجدد برنامه ریزی شده یکسان را برای واحد‌های مسکونی، تجاری و اداری در پی دارد.

سید محمدرضا نوحی سخنگوی صنعت برق استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: در روز‌های گذشته غیر از خاموشی‌های برنامه ریزی شده که به طور یکسان برای واحد‌های مسکونی، تجاری و اداری وجود داشت، خاموشی‌های ناخواسته یا بدون برنامه را شاهد بوده‌ایم.

وی در ادامه به موضوع خاموشی‌های ناخواسته اشاره کرد و افزود: رله‌های حفاظتی فرکانسی ما که مدیریت شبکه را بر عهده دارند، در صورتی که بار شبکه افزایش یابد و تولیدمان ثابت یا کاهش پیدا کند، به علت پایداری شبکه سراسری عمل کرد از خودشان نشان داده و به صورت اتوماتیک بار شبکه را قطع خواهند کرد.

نوحی افزود: عملکرد رله‌های فرکانسی هیچ ارتباطی به اپراتور و نیروی انسانی ندارند و بر اساس افزایش بار شبکه منطقه‌ای، قطعی برق آن منطقه را به همراه خواهد داشت، به همین علت شاهد قطعی چند مرحله در یک منطقه خواهیم بود که یک مرحله قطعی برنامه ریزی شده و مراحل دیگر در یک شبانه روز، عملکرد رله حفاظتی فرکانسی است.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان در خصوص روند افزایش مصرف انرژی در گذشته تصریح کرد: یک درجه افزایش حرارت میانگین کشور، افزایش ۱۵۰۰ مگاواتی مصرف را به همراه داشت، یعنی چنانچه دمای ۳۵ به ۳۷ درجه سانتیگراد افزایش می‌یافت، این دو درجه معادل سه هزار مگاوات مصرف را افزایش می‌داد.

وی بیان کرد: بعد از تعطیلی‌های تاسوعا و عاشورا، وزش باد و کاهش درجه حرارت، باعث کاهش بار شد، اما متاسفانه هنوز تولید نیروگاه‌های برق آبی را نداریم و در نتیجه هنوز تولید با مصرف همخوانی ندارد.

وی در ادامه به همکاری صنایع فولاد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روی بار، مدیریت داریم که در این زمینه صنایع فولاد هم کمک خوبی به ما کرده‌اند تا به خانه‌ها خاموشی ندهیم.

نوحی افزود: این روز‌ها خاموشی‌های بدون برنامه نخواهیم داشت و احتمال خاموشی‌های برنامه ریزی شده هم طبق زمانبندی سایت وجود دارد.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان در پایان به لغـو خاموش‌های خانگی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر خاموشی‌های خانگی را نخواهیم داشت، اما باز هم بستگی به صرفه‌جویی مردم، درجه حرارت و مصرف دارد. چنانچه مصرف افزایش یابد، خاموشی‌های برنامه ریزی شده اعمال خواهد شد.


انتهای پیام/ص

برچسب ها: قطعی برق ، خاموشی برق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.