سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام :

تونل کبیرکوه ۲ سال آینده تکمیل می‌شود

بهادری با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی تونل بزرگ کبیرکوه گفت: در صورت تامین اعتبار این پروژه ظرف مدت ۲ سال آینده تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در بازدید از روند پیشرفت تونل بزرگ کبیرکوه در شهرستان‌های آبدانان و دره شهر گفت: تونل اصلی کبیرکوه چهار هزار و ۷۵۰متر طول دارد که حفاری و کف برداری و هزار متر لاینینگ (پوشش بتونی سقف و دیوارها) آن به انجام رسیده ایت.

او یادآور شد: با توجه به تکمیل قرارداد پیمانکار در این زمینه، روز‌های آینده آگهی مناقصه تکمیل تونل اصلی (باقیمانده عملیات لاینینگ، زیر سازی و روسازی و تکمیل جاده‌های دسترسی به سمت آبدانان و مورموری) با برآورد اولیه بالغ بر ۳۷۰ میلیارد تومان منتشر خواهد شد و ظرف یک ماه پیمانکار طرح مشخص و ادامه عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

بهادری ادامه داد: از سمت دره شهر نیز پیمانکار مشغول عملیات راهسازی، لاینینگ تونل‌های کوچکتر مسیر، احداث گالری در مقطع ریزشی و ... است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه علاوه بر حذف گردنه کبیرکوه بین شهرستان‌های دره شهر و آبدانان کریدور ارتباطی جهت تردد استان‌های مرکزی ایران با مرز بین المللی چیلات نیز فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.