سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حدود ۱۴۰۰ نفر از مردم دشتیاری ویزیت رایگان شدند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۴۰۰ نفر از مردم شهرستان دشتیاری در جنوب استان در قالب طرح نذر آب چهار با تلاش پزشکان کاروان سلامت استان اصفهان بطور رایگان ویزیت شدند.

علیرضا میربهاء الدین  مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: طرح نذرآب در سه سال گذشته با هدف تامین آب آشامیدنی مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر در استان های گرفتار خشکسالی جنوب کشور اجرا شد در این طرح علاوه بر آبرسانی؛ خدمات بهداشتی، درمانی و معیشتی ارائه می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس طرح نذرآب چهار در سیستان و بلوچستان از ۲ تا ۳۱ شهریور در شهرستان‌های چابهار، کنارک، دلگان، ایرانشهر، مهرستان، سیب و سوران، هیرمند و زهک از سوی استانهای معین در حال اجراست.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: این طرح در شهرستان های چابهار و دشتیاری از سوی استان اصفهان و کیش به عنوان استان های معین اجرا شد بطوری که علاوه بر ویزیت رایگان بیماران اقلامی نظیر ۴۵۵ بسته بهداشتی ، ۸۸۰ بسته لوازم التحریر، ۴۵۵ قلم اسباب بازی ، یکهزار و ۲۷۰ بطری آب معدنی ، ۱۰ تانکر آب ، ۴۱ بسته مواد غذایی و اقلامی از قبیل ۴۰۰ جفت کفش و وسایل طبی، ۲ هزار مترمربع موکت، چهار کپسول اکسیژن، ۴۰ تخته پتو ، ۱۶۰ پتو مسافرتی، کلمن آب و فرش توزیع شد.

وی ارزش ریالی این اقلام توزیع شده بین مردم دشتیاری سیستان و بلوچستان را در قالب طرح «نذر آب چهار» یک میلیارد و ۵۶۷ میلیون و ۵۰ هزار ریال عنوان کرد.
میربهاء الدین گفت: خدمات درمانی ارائه شده در این طرح از سوی کاروان سلامت جمعیت هلال احمر با حضور سه پزشک متخصص، سه پزشک عمومی، ۲ دندانپزشک و هشت پیراپزشک بود و سه هزار و ۱۸۰ قلم دارو به ارزش ۶۰۹ میلیون ریال نیز بین نیازمندان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این مدت ۱۰ نفر از مراجعان توسط پزشکان داوطلبان این کاروان به صورت سرپایی جراحی شدند.

وی اضافه کرد: در مدت اجرای کاروان سلامت افزون بر هشت هزار ماسک و دستکش به ارزش ۹۵ میلیون ریال بین مردم منطقه توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان برگزاری رقابت های فرهنگی ورزشی و پروژه آب رسانی یک روستا در منطقه دشتیاری شامل کلرزنی، تصفیه آب و لوله کشی را از دیگر اقدامات اعضای کاروان سلامت در دشتیاری عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.