سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاخت و تاز روزهای مرگ بار کرونایی در کهگیلویه وبویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کرونا بازهم جان ۹ بیمار کهگیلویه و بویراحمدی را گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۹ بیمار کرونایی در استان جان خود را از دست دادند و شمار قربانیان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد به ۸۴۵ تن افزایش یافت.

یزدان پناه افزود: هم اکنون ۶۰۴ تن بیمار کرونایی در بیمارستان‌های معین کرونا در استان بستری، که از این تعداد ۲۸۹ تن کرونای قطعی و ۳۹ تن هم در بخش مراقبت‌ های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند.

او اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون حدود ۶۱ هزار تن بیمار کرونایی در استان بهبود یافته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: از مجموع هزار و ۱۴۰ نمونه PCR از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج ۵۰ درصد موارد مثبت بوده که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران، چرام و مارگون به ثبت رسیده است.

او افزایش شمار قربانیان کرونا در شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد و چرام را نگران کننده دانست و افزود: با توجه به افزایش تعداد موارد بستری‌های کرونایی در استان پیش بینی می‌شود تا دو هفته آینده روند افزایشی قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داشته باشد.

یزدان پناه از مردم استان خواست بیماری کرونا و قدرت کشندگی این بیماری را جدی بگیرند و با پرهیز از عادی انگاری و بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی حتما از ماسک دو لایه استفاده کرده و از شرکت در تجمعات ، دورهمی‌ها و حتی دورهمی‌های خانوادگی و همچنین از رفتن به سفر‌های غیرضروری و مکان‌های پر خطر مثل مراکز بهداشتی و درمانی ،آرامستان ها، پارک‌ها و بازار خودداری کنند.

او افزایش روزانه تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در کهگیلویه و وبویراحمد را نتیجه بی توجهی عده ای از مردم به شیوه نامه‌های بهداشتی و عادی انگاری بیماری کرونا دانست و گفت: در صورت تداوم این وضعیت همه تخت‌های بیمارستانی در استان تکمیل و با بحران غیر قابل کنترل بیماری کرونا در کهگیلویه و وبویراحمد مواجه خواهیم شد.

انتهای پيام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.