سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رنگ بندی کرونایی جدید/ ۵ شهر گیلان از وضعیت قرمز خارج شد

بر اساس رنگ بندی کرونایی جدید، شهرستان‌های املش، رودسر، شفت، فومن و رضوانشهر در استان گیلان از وضعیت قرمز خارج شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، طبق آخرین نقشه رنگ بندی کرونایی کشور که در برنامه کاربردی ماسک منتشر شد؛ شهرستان‌های املش، رودسر، شفت، فومن و رضوانشهر در استان گیلان از فردا (شنبه ۶ شهریور ماه) در وضعیت نارنجی قرار می‌گیرند.

در این گزارش وضعیت کرونایی سایر شهرستان‌های گیلان قرمز یعنی خیلی پرخطر اعلام شده است.

در رنگ بندی کرونایی جدید ۳۰۶ شهرستان قرمز، ۱۱۰ شهرستان نارنجی و ۳۲ شهرستان زرد هستند و شهرستان با وضعیت آبی در کشور نداریم.

در حال حاضر یک هزار و ۸۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند و روزانه بیش از ۷ هزار بیمار در مراکز درمانی این استان به صورت سرپایی مداوا می‌شوند و خدمات دارویی کرونایی دریافت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


در برنامه کاربردی ماسک همچنین از قول علی شریفی زارچی، سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمده است:

واکسیناسیون از بستری‌ شدن ده‌ها هزار فرد بالای ۷۰ سال و مرگ هزاران نفر در خیز پنجم کرونا جلوگیری کرد.

آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز اواخر تیر ماه ۱۴۰۰ از روند کاهشی ابتلا به کرونا در گروه سنی ۷۰ سال به بالا در این استان خبر داده و گفته بود: با اجرای واکسیناسیون کرونا در گروه سنی ۷۰ سال به بالا، تعداد مبتلایان این گروه کاهش یافته است.

به توصیه کارشناسان بهداشتی؛ با تزریق واکسن نباید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی تفاوت باشیم بلکه زمانی که حداقل ۷۰ درصد افراد جامعه واکسینه شدند، تازه می‌توانیم بگوییم سلامت جامعه به امنیت نسبی رسیده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.