سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر نیرو خبر داد؛

کاهش ۵۰ درصدی مدت زمان بهره‌برداری از شبکه فاضلاب اهواز

محرابیان گفت: با دستور رئیس جمهور کاهش ۵۰ درصدی مدت زمان بهره برداری از شبکه فاضلاب اهواز ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو با اشاره به سرمایه‌گذاری بزرگ انجام شده در حوزه آب و فاضلاب بیان کرد: مردم قهرمان خوزستان گلایه‌های به‌حقی را در حوزه آب و فاضلاب دارند و این گلایه‌ها نیز بیشتر مربوط به عدم تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های آب و فاضلاب است.

وزیر نیرو با بیان اینکه اکثر مشکلات شهر‌ها در استان خوزستان مربوط به بخش فاضلاب است، افزود: با توجه به اینکه سطح آب در این شهر‌ها از سایر شهر‌ها دارای سطح بالایی است، دفع فاضلاب به‌خوبی انجام نمی‌شود و لازم است در تمامی این شهر‌ها تصفیه‌خانه‌های به روز و مدرن به‌همراه شبکه‌های دفع آب را داشته باشیم.



او ادامه داد: به‌طور مثال در شهر اهواز طی سال‌های گذشته در قسمت شرق کارون تصفیه‌خانه‌ای با سرمایه‌گذاری سنگین به‌بهره‌برداری رسیده، ولی متاسفانه شبکه دفع فاضلاب به‌طور کامل اجرا نشده و در مراحل ابتدایی قرار دارد.

محرابیان با اشاره به بازدید رئیس جمهور از تصفیه‌خانه شرق کارون، گفت: بر اساس بازدید از این طرح، دیدیم که سرعت کار نسبتا کند بوده و پیشرفت کار نسبت به چیزی که انتظار می‌رفت کمتر است.

محرابیان با اشاره به دستورات انجام شده در این بازدید، اضافه کرد: قرار بر این شد که منابع لازم زودتر تزریق شود و با دستور رئیس جمهور مدت اجرای پروژه نیز ۵۰ درصد کاهش یابد. همچنین کارگاه‌های مختلف در شهر اهواز ایجاد شود تا بتوانیم سریع‌تر شاهد بهره‌برداری این سیستم فاضلاب باشیم و فاضلاب شهر توسط این شهر به تصفیه‌خانه برسد.

وزیر نیرو با بیان اینکه در حال حاضر سه طرح بزرگ آب در سطح استان داریم، گفت: طرح غدیر که ۲۶ شهر بزرگ استان خوزستان را مشروب می‌کند، برای تامین آب از سد کرخه اجرا شده و تقریباً آب به ۱۸ شهر از ۲۶ شهر مقرر شده رسیده، اما از کیفیت مناسبی برخوردار نیست؛ لذا پیش‌بینی شده بود که منبع و مخزن آب به سد دز تغییر پیدا کند.

محرابیان تصریح کرد: در حال حاضر این طرح متوقف بوده، اما خوشبختانه امروز با سفری که داشتیم مقرر شد با یک روش میانبر بتوانیم هرچه سریعتر آب سد دز را به ایستگاه پمپاژ رسانده و آب را وارد شبکه کنیم.

او تصریح کرد: همچنین دو شبکه آبرسانی دیگر یکی در شمال شرق و دیگری نیز در جنوب شرق داریم که امیدواریم این پروژه‌ها سرعت بیشتری بگیرند تا هر چه سریع‌تر شاهد رفع مشکلات مردم باشیم.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.