سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوای دلنشین پیرزن ۱۰۰ ساله به یاد همسرش + فیلم

مهمان کهنسال برنامه تلویزیونی «نفس» با خواندن شعر و نوایی دلنشین از همسرش یاد کرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه «نفس» در هفدهمین شب میزبان زهرا بنده‌لو (زهرا خاتون) ۱۰۰ ساله از روستای یوسف آبادِ شهریار بود؛ او در ابتدای صحبت‌های خود درباره ازدواجش گفت: وقتی ۱۳ سالم بود من را شوهر دادند؛ زمانی که رفته بودند عاقد را بیاورند او گفته بود که عروس بچه سال است و نمی‌آیم. مادرم هم راضی نبود من را شوهر بدهند. شوهرم را خیلی دوست داشتم، چون خیلی خوشگل و قد بلند بود.

زهرا خاتون، مامای روستای یوسف‌آباد بوده است؛ او در این‌باره افزود: من از همان بچگی مجبور بودم به پدرم در کار‌ها کمک کنم؛ دوست داشتم درس بخوانم، اما اجازه ندادند؛ چند سال بعد از ازدواج، مامایی را یاد گرفتم. اوایل انقلاب، تصدیق مامایی‌ام را گرفتم؛ آن زمان به بی‌سواد‌ها هم تصدیق می‌دادند. نزدیک ۳۰۰ بچه به‌دنیا آوردم.

او درباره رابطه خود با شوهرش افزود: من و شوهرم خیلی یکدیگر را دوست داشتیم؛ همه جا با او می‌رفتم؛ هیچ‌وقت او را تنها نمی‌گذاشتم؛ خیلی به من احترام می‌گذاشت. درواقع تمام زندگی‌اش بودم؛ مادرش را هم خیلی دوست داشتم؛ ۲۵ سال از او مراقبت کردم.

بعد از پخش یک میان‌برنامه پسر دایی زهرا خاتون که خودش او را به‌دنیا آورده و به او شیر داده بود در استودیو حاضر شد؛ او گفت: عزیز، به اندازه مادرم برایم زحمت کشیده است؛ او واقعا شیر زن است؛ مانند مادرم او را دوست دارم.

در ادامه دختر و نوه زهرا خاتون نیز در کنار او حاضر شدند؛ دخترش درباره رابطه‌اش با زهرا خاتون توضیح داد: من هم دخترش، هم همسایه‌اش، هم رفیق و هم همدم‌اش هستم؛ اگر یک روز مادرم را نبینم، نمی‌توانم روزام را شروع کنم؛ او خیلی به روز است؛ من نمی‌توانم مانند مادرم باشم، اما سعی می‌کنم او را الگوی خودم قرار دهم. می‌توان مادرم را فرشته دانست.

در پایان برنامه، فلورا سام مجری برنامه از زهرا خاتون خواست تا چند کلمه‌ای با شوهرش صحبت کند و او با سردادن نوایی دلنشین همسرش را یاد کرد.

«نفس» با رویکردی محتوامحور درباره مادران سرزمین‌مان ایران به تهیه‌کنندگی مقداد مومن‌نژاد، کارگردانی محمد پیوندی، اجرای فلورا سام در شب‌های ماه محرم و صفر هرشب ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه نسیم می‌رود. بازپخش این برنامه روز بعد در ساعات ۱ بامداد، ۹ و ۱۵ خواهد بود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
ایلناز
۱۱:۲۹ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
سلام . دو تقاضا دارم . اول من بی صبرانه منتظرم ببینم کی دوباره مسابقه دورهمی شروع می شه . آقای مدیری مسابقه دورهمی را شروع کنید هر چه زودتر . ممنون
دوم گاهی وقتها از سوپرمارکتها یا ماهی فروشی ها خرید می کنیم بعضی اجناس خوراکی مثل پنیر و ماست و ماهی و میگو و میوه ها و خوراکی ها تلخ هستند و حالت مسمومیت ایجاد می کنند . از مسئولین بهداشت غذایی خواهش می کنم به این مشکل رسیدگی کنند و بیشتر به سوپر مارکتها و ماهی فروشی ها و گوشت فروشی ها سر بزنند . ممنون
ناشناس
۰۱:۱۷ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
الان ممنوع کار وممنوع التصویر وممنوع صدا میکنن.
اصلا"چه معنی داره در تلوزیون جمهوری اسلامی یک زن آواز بخواند.
ریال
۱۱:۲۸ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
آواز خواندن گناه نیست ، مردی که با آواز خواندن این زن پیر که مثل مادر همه است تحریک بشه ، خودش مشکل داره و باید خودش را مداوا بکنه .
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
این پیرزن و پیرمردها چقدر باحالند. اگر از این ها در مهدکودک ها کمک بگیرند، روابط نسل ها و انتقال تجربه ها خیلی خوب می شود.
ناشناس
۰۱:۰۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
بنازم قناری عجب صدایی ناز نفست
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
خدا حفظشون کنه
ناشناس
۲۰:۴۳ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
خوب حتماشوهرش خوب بوده ..چون خودش هم میگه
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
آفرین
قشنگ بود