سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سایه سنگین بی مهری بر سر بافندگان فرش/ وقتی مشکلات پای صنعت فرش را به دار قالی گره می زند

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی از کاهش صادرات فرش دستباف و مشکلات پیش روی بافندگان استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کامیابی مسک رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی گفت: در ۴ ماهه اول امسال حدود ۸۰ هزار متر مربع فرش دستباف توسط بافندگان استان بافته شده، که ارزش این میزان فرش ۱۲۰ میلیارد تومان است.

او با اشاره به اینکه حجم صادرات فرش دستباف استان از سال ۱۳۹۸ در مقایسه با ۵۰ سال گذشته به کمترین میزان خود رسیده است افزود: در این مدت میزان صادرات فرش دستباف استان به دلایلی مانند تحریم‌های خارجی، مشکلات در حوزه صادرات، برگشت ارز و بیماری کرونا پایین بوده است.

کامیابی مسک با اشاره به اینکه در حال حاضر کمتر از ۸ درصد بافندگان فرش دستباف استان تحت پوشش بیمه قرار دارند و بیش از ۹۰ درصد در انتظار هستند اظهار کرد: زمینه اشتغال خوب فرش دستبافت و روی آوردن افراد زیادی به این هنر، می طلبد دولت جدید از این هنر حمایت کند.

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی با اشاره به بالا بودن قیمت مواد اولیه فرش برای بافندگان، تصریح کرد: این امر توان خرید مواد اولیه مرغوب را از بافندگان سلب کرده که بافندگان انتظار دارند دولت با اعطای تسهیلات ارزان‌ قیمت در این حوزه به آن‌ها کمک کند.

او بیان کرد: بیشتر فرش های بافته شده استان شامل نقش‌های ریزماهی، افشان، لچک، ترنج، ریزماهی کف ساده، نقوش خشتی، طرح نائین و نقوش ایلیاتی است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.