سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان خروج نیرو‌های اسپانیایی از افغانستان

دولت اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد آخرین پرواز‌های خود را برای خروج نیرو‌های نظامی و اتباع خارجی از افغانستان به انجام رسانده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، تلاش اسپانیا برای تخلیه کارکنان خود از افغانستان به پایان رسیده است و تمامی کارکنان دیپلماتیک از کابل به دبی منتقل شدند. هزار و ۸۸۸ شهروند افغانی نیز به اسپانیا پرواز کردند.

دولت اسپانیا امروز ( جمعه) اعلام کرد: آخرین هواپیما‌ی حامل ۸۱ اسپانیایی کابل را ترک کرده و در ساعات اولیه صبح وارد دبی شده. این هواپیما همچنین چهار سرباز پرتغالی و ۸۳ شهروند افغانی را که در جریان اشغال افغانستان با کشورهای غربی کار کرده بودند، جابجا کرد.

در بیانیه دولت این کشور  آمده است: این دو پرواز منجر به تخلیه کامل کارکنان اسپانیایی و متحدان افغان و خانواده‌های آن‌ها از افغانستان شد. 

مادرید اعلام کرد: آخرین نفر از نیروهای نظامی و اتباع خارجی قرار است امروز در پایگاه نظامی مادرید_تورخون در نزدیکی پایتخت اسپانیا وارد شود.

تلاش‌های اسپانیا برای تخلیه تباع خود از افغانستان که اکنون تحت کنترل گروه طالبان است، باعث بازگشت کامل کارکنان اسپانیایی و انتقال هزار و ۸۸۸ متحد افغان به مکان امن شده است.

طالبان گفته است که تمام ماموریت‌های غربی باید تا ۳۱ اوت متوقف شود، اگرچه انگلیس در میان کشور‌هایی است که امیدوارند مهلت مقرر تمدید شود.

 به گفته یکی از مقامات ناشناس طالبان در حملات تروریستی و انفجارهای روز گذشته فرودگاه کابل از سوی داعش، ۱۳ سرباز آمریکایی، ده‌ها غیرنظامی افغان و دست کم ۲۸ عضو طالبان کشته شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.