سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار هرمزگان:

خواستار تسریع در تاییدیه وزارت بهداشت برای واردات واکسن کرونا هستیم

استاندار هرمزگان گفت: آمادگی داریم ۱۰ میلیون دز واکسن کرونا را برای واکسینه کردن مردم بدون دریافت هیچ هزینه‌ای ،وارد و توزیع کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، فریدون همتی، استاندار هرمزگان گفت: در صورتی که تأییدیه مجوز واردات واکسن کرونا برای یک شرکت دولتی در هرمزگان صادر شود، آمادگی داریم ۱۰ میلیون دز واکسن کرونا را بدون دریافت هیچ هزینه‌ای وارد و توزیع کنیم.

همتی، در نخستین نشست احمد وحیدی  وزیر کشور دولت سیزدهم با استانداران سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، با اشاره به اخذ مجوز واردات واکسن کرونا توسط یکی از شرکت‌های دولتی در هرمزگان، تعلل در ارسال تأییدیه این مجوز به شرکت تولیدکننده واکسن از سوی وزارت بهداشت و وزارت خارجه را علت تأخیر در روند واردات واکسن توسط این شرکت برشمرد.

او گفت: با توجه به مذاکراتی که انجام شده، در صورتی که این تأییدیه به شرکت مبدأ ارسال شود، می‌توانیم این واکسن‌ها را در قالب مسئولیت‌های اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی وارد کنیم که بار مالی این بخش صرف کمک به بهبود معیشت و افزایش مزایای دریافتی پزشکان و پرستاران شود.

استاندار هرمزگان افزود:در شرایطی که پیک پنجم کرونا در کشور در حال سپری شدن است، هرمزگان دومین پیک خود را تجربه می‌کند که با استفاده از ظرفیت اماکن بدون استفاده در شرایط کرونا، توانستیم ۳۰۰ تخت بیمارستانی را در محل نمایشگاه بین المللی بندرعباس در کمتر از ۱۰ روز با همه امکانات و تجهیزات لازم برای مقابله با بحران احتمالی آماده کنیم که امکان افزایش ظرفیت تا هزار تخت بیمارستانی در این مرکز پشتیبان کووید ۱۹ وجود دارد.

همتی افزود: علاوه بر آن بیمارستان صحرایی مجهز ۵۰ تخت‌خوابی ستاد مدیریت بحران، و دو بیمارستان صحرایی ۴۵ و ۲۰ تخت‌خوابی نیز با رایزنی انجام شده، توسط نیروی دریایی سپاه و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس ایجاد شده است و در شهرستان‌ها نیز پیش بینی لازم با افزایش ۲۰ تا ۶۰ تخت اضطراری در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.