سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۳۰ درصدی ابتلا به کرونا در تایباد

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد در خراسان رضوی گفت: نتیجه مثبت آزمایش‌های کرونا در تایباد در دو هفته گذشته نسبت به قبل از آن ۳۰ درصد بیشتر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حیدر احسانی مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد در خراسان رضوی گفت: هم اکنون روزانه ۵۲ شهروند تایبادی به کرونا مبتلا شده و ۱۰ تا ۱۵ نفر آن‌ها در بیمارستان بستری می‌شوند؛ این وضعیت در حالی است که میزان پایبندی شهروندان به دستورالعمل های بهداشتی به بیش از ۶۰ درصد رسیده است.

او همچنین به تکمیل گنجایش بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) این شهر اشاره و افزود: هم‌اینک ۱۰۰ درصد تخت‌های بخش عفونی این مرکز درمانی اشغال شده و هیچ تخت خالی در بیمارستان تایباد برای بستری بیماران وجود ندارد؛ امسال ۵۱۵ نفر از شهروندان تایبادی مبتلا به بیماری کرونا در تنها مرکز درمانی تایباد مرزی بستری شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۰ نفر از شهروندان مبتلا به ویروس کرونا در تایباد جان خود را از دست داده‌اند؛ هم‌اکنون ۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش عفونی بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) تایباد بستری و تحت نظر پزشکان هستند.


بیشتر بخوانید


احسانی وضعیت بیماری ۱۰ نفر از این شهروندان را "وخیم" توصیف و بیان کرد: در این وضعیت برای ارائه افزایش خدمات درمانی و بستری بیماران احتمالی چند بخش دیگر در بیمارستان تایباد پیش‌بینی شده است.

او تصریح کرد: بی‌توجهی و سهل‌انگاری مردم در عمل به دستور‌العمل های بهداشتی پیشگیرانه در چند هفته گذشته موجب شده است وضعیت تایباد از نظر همه گیری کرونا به رنگ قرمز تغییر یابد و اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود وضعیت بدتر از این خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد تاکید کرد: از شهروندان درخواست می‌شود ضمن رعایت دستوالعمل های بهداشتی برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا و حفظ سلامت جامعه در صورت مشاهده هرگونه مراسم جمعی آن را به مرجع قضایی گزارش دهند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.