سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید ساکی بر ناتوانی داعش در حمله به خاک آمریکا/ گمانه زنی زاخارووا درباره اطلاع بایدن از اهداف داعش در افغانستان

سخنگوی کاخ سفید گفته است توانایی داعش در هدف قرار دادن افراد در افغانستان در مقایسه با توانایی آن در حمله به آمریکا بسیار متفاوت است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود اعلام کرد سازمان تروریستی داعش که مسئول حمله به فرودگاه بین المللی کابل است هنوز تهدیدی برای خاک آمریکا محسوب نمی‌شود.

جن ساکی به خبرنگاران گفت: توانایی داعش در هدف قرار دادن افراد در افغانستان در مقایسه با توانایی آن در حمله به آمریکا بسیار متفاوت است و واشنگتن با متحدان خود در تلاش است تا مطمئن شود که این سازمان "این توانایی" را توسعه نمی‌دهد.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه افزود که لازم است واشنگتن برای خروج ایمن از افغانستان با طالبان هماهنگ شود.

ساکی با اعتراف به این که طالبان بر بیشتر افغانستان تسلط دارد و بدون کمک آن‌ها نمی‌توان نزدیک به ۱۰۴ هزار نفر را از این کشور خارج کرد، گفت: "طالبان گروهی نیست که ما به آن‌ها اعتماد داشته باشیم، آن‌ها دوست ما نیستند. "

ساکی توضیح داد در حال حاضر هیچ ارزیابی وجود ندارد که نشان دهد طالبان اطلاعات مربوط به نیرو‌های آمریکایی را در اختیار داعش قرار داده است.

ساکی همچنین اعلام کرد به احترام کشته‌های انفجار‌های فرودگاه کابل پرچم آمریکا تا عصر ۳۰ اوت به صورت نیمه برافراشته در می‌آید.

گفتنی است در حمله انتحاری عناصر داعش به نزدیکی فرودگاه کابل ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. وال استریت ژورنال اعلام کرد تلفات سلسله حملات انتحاری در نزدیکی فرودگاه حامد کرزی کابل به ۱۰۳ تن از جمله ۹۰ شهروند افغانستانی و ۱۳ نظامی (تروریست) آمریکایی افزایش یافت. یک مقام مسئول طالبان افغانستان نیز اعلام کرد دست کم ۲۸ عضو این جنبش در دو حمله خونباری که روز پنج شنبه خارج از فرودگاه کابل رخ داد، کشته شدند.

در همین حال، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مورد اینکه آیا واشنگتن از موقعیت سرکرده‌ها و اهداف گروه داعش که مسئول حمله به فرودگاه بین المللی کابل در روز پنجشنبه بودند مطلع بوده است یا خیر، پرسید.

پس از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، دستور داد ارتش آمریکا به حملات تلافی جویانه به اهداف داعش حمله کند، زاخارووا در پیام تلگرامی نوشت: "یعنی آمریکا می‌دانست که سرکرده‌ها و اهداف داعش کجا هستند؟ "

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.