سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونای فرهنگیان در بام ایران

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: مرحله دوم واکسیناسیون کرونای فرهنگیان از امروز در استان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید، نگرانی اولیا و فرهنگیان در رابطه با روند آموزش دانش آموزان افزایش می‌یابد؛ با توجه به این که دوسالی است جهان و کشور‌های مختلف درگیر ویروس کرونا هستند، بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد جایگزینی برای آموزش حضوری وجود ندارد.

او افزود: تداوم آموزش‌های مجازی و عدم حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، مدرسه و عدم قرار گرفتن در جمع هم‌سن و سالان خودشان مشکلات فرهنگی و اجتماعی را در آینده ایجاد می‌کند، مشکلی که به جای درمان آن در آینده بهتر است از آن پیشگیری کرد و با اقداماتی موثر و هدفمند مدارس بازگشایی شوند و دانش آموزان به آموزش حضوری بپردازند.


بیشتر بخوانید


قائدامینی اضافه کرد: در راستای جلوگیری از این آسیب‌ها و مشکلات، واکسیناسیون کرونای فرهنگیان جهت آماده‌سازی حضور آنان در کلاس‌های درس حضوری در اولویت آموزش پرورش و مراکز بهداشت قرار گرفته و بخش عمده آن انجام شده است تا بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید به صورت حضوری باشد.

او اظهار داشت: با رایزنی‌های صورت گرفته اگر بنا به بازگشایی مدارس باشد، مدارس با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی فعال خواهد بود، بازگشایی مدارس نیازمند برنامه‌ریزی‌های خاصی است که یکی از این‌ها امسال مورد توجه قرار گرفته است بر مبنای این است که تمامی فرهنگیان را در استان واکسینه کنیم تا افراد با اطمینان بیشتری بتوانند در کلاس‌ها حضور داشته باشند.

قائد امینی تصریح کرد: با توافقی که با دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت توانستیم از تاریخ هفتم تا ۲۷ مردادماه امسال، مرحله اول واکسیناسیون کرونای فرهنگیان انجام شود، در این طرح همکارانی که علیه این بیماری واکسینه شدند یا قرار بر واکسینه شدن آن‌هاست در مجموع ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر هستند که در این طرح قرار گرفتند و معرفی نامه برای آنان صادر و ارسال شد.

او گفت: در مرکز استان، یک مرکز تجمیعی برای واکسیناسیون کرونای فرهنگیان وجود داشت که همکاران حضور پیدا کرده و مرحله اول واکسیناسیون را پشت سر گذاشتند.

قائدامینی بیان کرد: همچنین مرحله دوم واکسیناسیون کرونای فرهنگیان از امروز آغاز خواهد شد و در شهرستان‌ها نیز همکاران مراکزی که علوم پزشکی و مراکز بهداشت تعیین کرده بودند حضور پیدا کرده و علیه این بیماری واکسینه شدند.

او اظهار داشت: تاکنون فرایند واکسیناسیون کرونای بیش از ۷۰ درصد فرهنگیان در استان انجام شده و همکارانی که واکسنی دریافت نکردند شرایط فراهم است و می‌توانند اقدام به واکسینه شدن کنند.

قائدامینی ادامه داد: همکارانی که مرحله اول واکسن کرونای خود را پشت سر گذاشتند باید طبق تاریخ و زمان‌بندی اعلام شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.