سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۷ درصد قناتهای خراسان رضوی بازسازی و احیا شده است

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۵۷ درصد قنات‌های این استان مرمت، بازسازی و احیا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جعفر جوادی مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هم اکنون خراسان رضوی دارای ۶ هزار و ۸۸۲ رشته قنات به طول ۱۳ کیلومتر است که معادل ۱۷ درصد قنات‌های کشور می‌باشد.

او با بیان اینکه عمده قنات‌های استان در روستا‌ها و مالکان آنان خرده مالک با توان مالی اندک هستند افزود: از سال ۷۲ اعتبارات احیا و مرمت قنات‌ها در کشور برقرار شد، اما تا قبل از آن هزینه‌های احیا و مرمت بر عهده بهره‌برداران بود.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: از آن سال تاکنون حدود هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از قنات‌های استان احیا و مرمت شده که معادل حدود ۵۷ درصد قنات‌های استان است.

جوادی بیان کرد: البته برخی اقدامات از جمله لایروبی باید هر سال در قنات‌ها انجام شود و حجم اعتبارات جوابگوی مرمت و احیای همه قنات‌ها با هم نیست، اما تلاش می‌شود قنات‌هایی که بیشتر نیازمند احیا هستند در لیست مرمت و احیای هر سال قرار گیرند.

او تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده از سال گذشته ردیف اعتباری در اعتبارات ملی برای بازسازی و احیای قنات‌ها در نظر گرفته شد.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: اعتبارات مصوب امسال در این بخش برای خراسان رضوی نسبت به سال قبل که ۱۶۰ میلیارد ریال بود با سه برابر افزایش به حدود ۴۹۰ میلیارد ریال رسید.

جوادی با بیان اینکه از اعتبارات مصوب پارسال حدود ۱۱۰ میلیارد ریال تخصیص یافت اظهار کرد: از اعتبارات مصوب امسال نیز تاکنون ۲۳۰ میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه ابلاغ شده است.

انتهای پیام//ا.د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.