سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرایان، معدن خاک های صنعتی در خراسان جنوبی

شهرستان سرایان با داشتن ۶۰ معدن در حوزه خاک‌های صنعتی، ظرفیت بالایی از ذخایر خاک‌های صنعتی خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، جرجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: حدود ۸۰ محدوده معدنی در سطح شهرستان سرایان وجود دارد که در حال استخراج و بهره برداری مواد معدنی مختلف هستند.

او با اشاره به مزیت موجود در بخش خاک‌های صنعتی این شهرستان افزود: از این تعداد حدود ۶۰ محدوده در حوزه خاک‌های صنعتی و به خصوص بنتونیت فعال هستند.

جرجانی بیان  کرد: تلاش سازمان صمت استان نیز بر ایجاد واحد‌های فرآوری و صنایع معدنی بر پایه مزیت‌های معدنی شهرستان از جمله در حوزه خاک‌های صنعتی بوده است.

رئیس سازمان صمت استان تأکید کرد: پروانه تمامی معادنی که بیش از ۶ ماه بدون أخذ مجوز تعطیل باشند و فعالیتی نداشته باشند باطل شده و به سمت سلب صلاحیت و در نهایت واگذاری به سرمایه گذاران دارای صلاحیت از طریق برگزاری مزایده عمومی خواهد رفت.

او با بیان اینکه نهایت همکاری در واگذاری زمین در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان صورت می‌گیرد عنوان کرد: قیمت واگذاری و نحوه پرداخت آن بر اساس قانون بوده و بخشی به صورت نقدی و بخشی هم در قالب اقساط پیش بینی شده است.

جرجانی اظهار کرد: در خصوص واحد‌های تولیدی شهرستان در بخش‌های مختلف نیز آمادگی داریم تا به عنوان دبیرخانه کارگروه تسهیل استان ضمن برگزاری جلسات تخصصی، مشکلات واحد‌ها را بررسی و مورد پیگیری قرار دهیم.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.