سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزار پایگاه بسیج به پایگاه سلامت تبدیل شده اند

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز گفت:در اجرای فاز سوم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بیش از هزار پایگاه بسیج استان به پایگاه سلامت تبدیل شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز گفت: پس از فرمان مقام معظم رهبری در ۲۰ مرداد ماه به ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر کمک دولت و مردم در مقابله با کروناویروس ، فرمانده کل سپاه دستور اجرای فاز سوم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را دادند.

 فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز افزود: اکنون در پیک پنجم این بیماری هستیم که متاسفانه بسیار خطرناکتر از پیک های پیشیی است که تلفات زیادی هم از مردم می گیرد که به همین منظور این طرح را در استان البرز از هفته گذشته در چند محور شروع کردیم.

او گفت: با استفاده از تجارب گذشته طرح شهید سلیمانی نقاط قوت و ضعف را احصاء‌کرده و ‌آن ها را برای اقدام موثرتر در قطع زنجیره این ویروس به کار گرفتیم که به همین منظور قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) را در سطح سپاه استان و شهرستان ها فعال کردیم.

سردارحیدرنیا با بیان این که در ۲ مرحله در فاز سوم طرح حاج قاسم سلیمانی فعال شده ایم، افزود: یکی از این ها تلاش در جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و تمرکز بر روی واکسیناسیون فراگیر در سطح استان است.

او در خصوص قطع زنجیره انتقال بیماری گفت: ما تمامی پایگاه های مقاومت را در سطح استان که بیش از هزار پایگاه بسیج هستند به پایگاه های سلامت تبدیل شده اند که این پایگاه ها در چند محور تیم های حمایتی،‌مراقبتی و نظارتی احیاء شدند که به استعداد چهار هزار و ۲۳۵ نفر در سطح استان فعال شدند.

فرمانده سپاه استان البرز افزود: همچنین تیم های امدادی موتوری و خودرویی را در سطح پایگاه ها و محلات را با استفاده از ظرفیت بسیج،‌پایگاه ها و گردان ها احیاء ‌کرده ایم که با توجه به عدد بالای درگیری بیماری، بعضی از افراد نیاز به بستری در بیمارستان ها ندارند و مراجعه آن ها به بیمارستان ها و مراکز درمانی باعث حرکت ویروس در جامعه خواهد بود.

او گفت: با هماهنگی با شبکه بهداشت و درمان استان به بیماران اعلام کرده ایم که در منازل خود باقی بمانند و هر چیزی را که در موضوع دارو نیاز دارند توسط این پیک های موتوری و خودرویی بسیجیان روزانه به این افراد ارسال خواهد شد و علاوه بر دارو و امکانات، بسته های معیشتی و حمایتی از طریق این بسیجیان در اختیار این افراد قرار خواهیم داد.

 فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز با بیان اینکه این اقدام از انتقال بیماری در جامعه می کاهد و قادر خواهیم بود تا شیب این بیماری را کاهش دهیم، افزود: تیم های حمایتی مراقبتی و نظارتی هر چیزی را بیماران نیاز دارند برای مهار بیماری و در قرنطینه ماندن آن ها به کار خواهند بست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.