سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۲ پروژه آبخیزداری در نمین

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: به مناسبت هفته دولت ۲ پروژه آبخیزداری در شهرستان نمین به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمود قلی زاده، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل امروز در مراسم افتتاح ۲ پروژه آبخیزداری در نمین گفت:برای  اجرای این پروژه‌ها در مجموع ۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

او با اشاره به اینکه عملیات مکانیکی و بیومکانیکی طرح‌های آبخیزداری اجرایی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در این استان ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، افزود: در حال حاضر عملیات ۲۸ حوزه آبخیز استان اردبیل در سطح ۱۲ هزار و ۵۸۸ هکتار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در دست اجراست.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل ذخیره نزولات آسمانی، کنترل سیل و فرسایش خاک، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه آبخوان‌ها را از اهداف اجرای آبخیزداری ذکر کرد و گفت: احداث سازه‌های سنگی گابیونی، بندهای زیرزمینی و دومنظوره پخش سیلاب و کنتور فارو از جمله اقدامات انجام گرفته در حوزه آبخیز استان است.

او با بیان اینکه امسال بیش از ۱۶۴ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری استان اختصاص داده شده است، اضافه کرد: تاکنون مطالعات آبخیزداری در سطح  ۴۵ هزارو ۲۹۶ هکتار از مساحت عرصه‌های منابع طبیعی استان انجام شده و تا پایان سال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی  طرح‌های آبخیزداری در ۳۷ نقطه استان اجرا می‌شود.

قلی زاده ادامه داد: از مهم‌ترین خطراتی که استان را به دلیل بی‌توجهی به حوزه آبخیزداری تهدید می‌کند از بین رفتن غنای خاک در بخش زراعت و باغ است که می‌تواند بازدهی در این بخش را با چالش روبرو کند.

او همچنین گفت: خلخال از شهرستان‌های موفق این استان در جذب اعتبار و اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: پارسال اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال موفق شد تا مجموع اعتبارات منظور شده از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تخصیص یافته به این شهرستان را جذب و برای اجرای ده‌ها پروژه آبخیزداری هزینه کند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.