سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیپلمات آلمانی:

طالبان پذیرفته اند که پس از خروج ناتو، مانع خروج شهروندان افغانستان نشوند

یک دیپلمات آلمانی گفته است طالبان پذیرفته‌اند که پس از تکمیل خروج نیروهای خارجی افغانستان در ۳۱ اگوست مانع خروج افغان‌ها نشوند و مردم می‌توانند برای خروج از افغانستان اقدام کنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مارکوس پولتزل، نماینده ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان در توییتی از دیدارش با شیرعباس استانکزی؛ معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر خبر داده و گفته است که استانکزی به او اطمینان داده است که افغان‌های دارای مدرک معتبر می‌توانند پس از ۳۱ اگوست نیز برای خروج از افغانستان اقدام کنند.

این دیپلمات آلمانی افزوده است که در مورد نیاز جدی به فعال بودن یک میدان‌هوایی فعال در کابل به عنوان پیش شرط سازمان‌های غیر دولتی و دیپلمات‌ها با معاون دفتر سیاسی طالبان گفتگو کرده است.

این در حالی است که به تازگی ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در یک نشست خبری گفت: «ما از مردم دعوت می‌کنیم به خانه‌هایشان بازگردند. اما آمریکا از مردم دعوت می‌کند به فرودگاه بروند. امریکا سیاست را تغییر می‌دهد. امریکا اینجنر‌ها، دکتر‌ها و نظامیان ما را بیرون کردند.»

سخنگوی طالبان افزود: «خارجی‌ها اجازه دارند به فرودگاه کابل بروند، اما افغان‌ها نه. به مردم می‌گوییم به سر کار و زندگی خود برگردید. خطری متوجه شما نیست. آمریکایی‌ها وقتی که جمعیت در اطراف فرودگاه تجمع می‌کنند، تیراندازی می‌کنند. ما از آن‌ها خواستیم دعوت برای تخلیه افغان‌ها را متوقف کنند»

پس از سقوط کابل و ولایات به دست طالبان هزاران افغان در میدان هوایی هجوم آورده و تلاش دارند افغانستان را ترک کنند.

به تازگی امریکا و بریتانیا از خطر حمله شدید بر میدان هوایی کابل هشدار داده و از شهروندان خود خواسته است که به میدان هوایی نروند.

این کشور‌ها از مردم در اطراف میدان هوایی نیز خواسته است که آنجا را ترک کنند.

دو روز پیش جوبایدن، رییس جمهوری امریکا نیز از خطر حمله داعش به میدان هوایی کابل هشدار داده بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.