سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص اراضی شیب دار و کم بازده گلستان به زراعت چوب

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از اختصاص اراضی شیب دار و کم بازده گلستان به زراعت چوب در قالب برنامه‌ای ۵ ساله خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، لطفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: کشور ما سالانه به ۱۶میلیون مترمکعب چوب نیاز دارد که فقط ۲میلیون مترمکعب آن واردات است و بقیه از طریق طرح‌های بهره برداری از جنگل یا برداشت‌های غیرمجاز، تامین می‌شود.

لطفی افزود: طی دهه اخیر، دست اندازی‌ها به جنگل‌ها سبب شده است که موجودی جوب جنگل از ۳۰۰مترمکعب به ۲۰۰مترمکعب در هکتار کاهش یابد.

او گفت: با هدف حفظ جنگل‌ها و همچنین تامین نیاز چوبی کشور، طرح زراعت چوب ابداع شد، طرحی که سه سالی است در استان گلستان با کشت صنوبر و اُکالیپتوس پا گرفته است.

لطفی با بیان اینکه زراعت چوب سالانه حدود ۱۰۰میلیون تومان درآمد دارد، ادامه داد: پارسال در استان سطح زراعت چوب ۵۵۰ هکتار بود و امسال قرار است به ۱۱۰۰ هکتار برسد.

وی اضافه کرد: در قالب برنامه‌ای ۵ساله قرار است ۲۴۰۰ هکتار از اراضی شیبدار و کم بازده استان به زراعت چوب اختصاص یابد و کارشناسان منابع طبیعی استان در بحث موضوعات کارشناسی و تحویل نهال‌های زراعت چوبی اماده همکاری هستند.

 

انتهای پیام/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.