سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلیمی:

مسئولان وزارت بهداشت فرار رو به جلو کردند/ قالیباف: عدم خرید واکسن توسط کمیسیون اصل ۹۰ بررسی شود

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به بیان انتقاداتی به مسئولان وزرات بهداشت برای تعلل در خرید واکسن پرداختند.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی نماینده محلات در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه داخلی مجلس گفت: اخطار اصل سوم بند ۱۲ آیین نامه داخلی مجلس را دارم. در بند ۱۲ در وظایفی که برای دولت در نظر گرفته شده است ایجاد رفاه، رفع فقر، برطرف کردن هر نوع محرومیت در زمینه تغذیه، مسکن، کار، بهداشت، تامین اجتماعی بیمه و ... تاکید شده است.

وی در ادامه بیان کرد: برای تامین واکسن کرونا یک بار مبلغ ۱۷۷ میلیون دلار برای واکسن اختصاص یافته و یک میلیارد دلار هم یک جا اختصاص یافته و چرا علی رغم تخصیص این وجوه زیاد برای تامین واکسن، چرا وزارت بهداشت دولت گذشته به مردم اطلاع رسانی نکردند و آیا دولت دوازهم به موقع  سفارش خرید واکسن دادند. 

سلیمی افزود: پول خرید واکسن تامین شده و پرداخت شده و مجلس هم پیگیری کرده و با اذن رهبری یک میلیارد دلار پرداخت شده است. چرا مسئولان اطلاع رسانی درباره خرید واکسن انجام نداده اند.

عضو  هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی توضیح داد:  اگر ترک فعل صورت گرفته همان کسانی که این اعتبارات را دریافت کردند و باید پاسخ گو باشند.  این افراد الان فرار رو به جلو کردند و مطالبه گر هم شده اند و دیگران را هم متهم می‌کنند. دادن اطلاعات غلط و غیر واقعی توسط این افراد بر چه اساس صورت گرفته است.

سلیمی در ادامه بیان کرد: اطلاعات غلطی به افکار عمومی توسط این افراد پمپاژ کرده اند. نوبت اعتبارات هست

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت:  در دو نوبت تخصیص اعتبار برای خرید واکسن صورت گرفته است و کمیسیون اصل ۹۰ و بهداشت مجلس پیگیری این موضوع را در دستور کار پیگیری دارد تا ترک فعل صورت گرفته را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۳۹ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
وقتی آقا دستور منع خرید و واردات داده است وزارت بهداشت جه کاره است