سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد:

سرانه فضای سبز شهر مشهد رشدی حدود دو برابر داشته است

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۶۶ هزار اصله انواع درخت در معابر فرعی کاشته شده است و بر اساس آمارها فضای سبز شهر مشهد در این مدت رشد دو برابری داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: درختان به عنوان اصلی‌ترین عنصر حیات بخش محیط‌های شهری که دارای اثرات اکولوژیک منحصر به فردی هستند از اهمیت بسیار بالایی در کلانشهر‌ها برخوردارند و در همین راستا طی سال‌های اخیر با اقدامات گسترده‌ای از سوی مدیریت شهری مشهد، تلاش شده است تا با برنامه ریزی‌های گسترده‌ای حجم و تعداد این مخلوقات ارزشمند در فضا‌های باز شهری کلانشهر مشهد به طور قابل توجهی افزایش یابد. 

او افزود: تا پایان سال ۱۴۰۰ سرانه فضای سبز شهری به بیش از ۲۰ مترمربع به ازای هر شهروند مشهدی خواهد رسید.


بیشتر بخوانید


یعقوبی ادامه داد: علاوه بر برنامه ریزی در راستای توسعه فضای سبز از طریق احداث بوستان‌های شهری، کمربند‌های سبز، بوستان‌های خطی و... در سال‌های اخیر تلاش شده است تا با کاشت درختان در معابر فرعی و مقابل منازل شهروندان، به عنوان یکی از مهمترین فضا‌های شهری، از اثرات مثبت اکولوژیک حضور درختان در محیط‌های شهری به صورت متوازن در تمام نقاط شهر استفاده شود.

او تصریح کرد: با هدف ارائه خدمات تخصصی و مطلوب‌تر به شهروندان در راستای حفظ و نگهداری درختان معابر فرعی، از سال ۹۷، ۴ اکیپ تخصصی تحت عنوان "امداد گیاه" راه‌اندازی شد تا بر اساس تقاضای شهروندان و مراجعه حضوری به محل‌های مورد درخواست، نسبت به رفع مشکلاتی نظیر هرس، سمپاشی، آزادسازی طوقه و... و حتی کاشت درختان غیر مثمر نیز اقدام کنند که بررسی‌ها نشان می‌دهد فعالیت این اکیپ ها، با استقبال بسیار مناسبی از سوی شهروندان مواجه شده است.

 

انتهای پیام//م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.