سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت ملی پست خبر داد؛

جلوگیری از ۴۰۰ میلیون سفر توسط پست / افزایش ۳ برابری حجم مرسولات پستی کشور در دوران کرونا

سبحانی‌فر درباره توسعه زیرساخت‌ها و اصلاح تعرفه‌های شبکه پستی توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رمضانعلی سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به اینکه رویکرد جامعه تغییر کرده و افزایش شیوع ویروس کرونا نیز به آن شتاب داده اظهار کرد: رویکرد شبکه پستی کشور نیز تغییر کرده و امروز مردم از ارسال پاکت نامه و کارت پستال به ارسال بسته‌ها و امانات به خرید‌های آنلاین روی آورده‌اند، به طوری که حجم مرسولات به سه برابر رسیده است.

رمضانعلی سبحانی‌فر با بیان اینکه ایمنی کارکنان پست در دوران کرونا باید در اولویت قرار می‌گرفت افزود: شعار ما در پست این بود که مردم در خانه بمانند تا سلامت آن‌ها حفظ شود. سال گذشته به واسطه فعالیت پست از ۴۰۰ میلیون سفر جلوگیری شد، زیرا قبل از آن افراد برای دریافت دسته چک یا سند ملکی باید مراجعه می‌کردند، اما در حال حاضر بسیاری از خدمات نیابتی سازمان‌ها هم توسط کارکنان پست انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه در دوران کرونا بیش از ۳ هزار نفر از کارکنان پست به کرونا مبتلا شدند، گفت: پس از پیگیری‌ها همه کارکنان پست به فاصله ده روز دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

سبحانی‌فر با بیان اینکه در یک سال گذشته با افزایش حجم مبادلات فضای تجزیه و مبادلات پستی هم توسعه پیدا کرده افزود: در این مدت برای افزایش سرعت ارسال مرسولات، پنج هاب پستی در کشور ایجاد و باعث شد مرسولات پستی استان‌های همجوار دیگر وارد تهران نشوند و در استان دارای هاب تجزیه و مبادله شوند. به عبارت دیگر در گذشته همه مرسولات از سراسر کشور در تهران تجزیه و بعد به استان‌های مقصد ارسال می‌شد.

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه در یک سال گذشته ناوگان حمل و نقل برون شهری ۱۰۰ درصد و ناوگان درون شهری ۳۰ درصد رشد داشته گفت: برای حفاظت از امانات تعداد ۴ هزار ترولی و ۷ هزار باکس خریداری شده تا از بسته‌های مردم صیانت شود.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه در خردادماه طی جلسه‌ای با وزیر صمت همکاری برای ساماندهی تنظیم بازار مورد توجه قرار گرفت افزود: با توجه به اینکه در سامانه تجارت این وزارت کد شناسه تولید کالا وجود دارد، کد رصد هوشمند کالا هم در این سامانه اضافه شد که بر مبنای آن توزیع پایلوت مرغ انجام گرفت به این شکل که کالا پس از دریافت شناسه توزیع توسط ماشین‌های یخچال دار دامپزشکی تحویل می‌شود و پس از آن رسید الکترونیکی صادر و دیگر واحد صنفی خرد نمی‌تواند مرغ را عرضه نکند یا به صورت خرد شده و با قیمت بالاتر عرضه کند.

سبحانی‌فر بیان کرد: حسب پیشنهاد وزارت صمت به موضوع رصد هوشمند توزیع پتروشیمی نیز ورود کرده‌ایم که به زودی انجام خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست ادامه داد: در حال حاضر یکی از مشکلات شرکت ملی پست این است که تعرفه طی دوسال گذشته تغییر نکرده و به همین دلیل در توسعه زیرساخت‌ها و پرداخت به کارکنان با چالش مواجه هستیم، از طرف دیگر طبق قانون، دولت باید مابه التفاوت قیمت تمام شده و تعرفه را پرداخت کند که تاکنون این امر صورت نگرفته و امیدواریم پرداخت‌های این بخش اجرایی شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.