سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین: معاون بایدن قصد دارد بین پکن و همسایگان جنوب شرقی آسیا اختلاف ایجاد کند

رسانه‌های دولتی چین نسبت به صحبت‌های معاون رئیس جمهور آمریکا درباره سیاست چین در قبال کشور‌های جنوب شرقی آسیا واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا در طول سفر خود به کشورهای جنوب شرقی آسیا با اظهاراتی مبنی بر اینکه «پکن از زور و ارعاب برای حمایت از ادعا‌های خود در دریای چین جنوبی استفاده کرده است»، قصد ایجاد اختلاف بین چین و همسایگان جنوب شرقی آسیا را دارد.

کامالا هریس در سفر هفت روزه منطقه‌ای خود روز سه شنبه در سنگاپور با هدف روی آوردن کشورهای جنوب شرقی آسیا به آمریکا و مقابله با آنچه نفوذ فزاینده چین خوانده شده، پکن را به ادامه "فشار" و "ارعاب" در دریای جنوبی چین متهم کرد و متعهد شد که واشنگتن خواستار منطقه "هند- اقیانوس آرام" آزاد و باز است.

رسانه‌های دولتی چین در واکنش به این ادعاهای هریس اعلام کردند: هریس در حالی انگشت خود را به سمت چین نشانه می‌رود و آن را به زورگویی و ارعاب متهم می‌کند که عمدا از ریاکاری خود در تلاش برای اجبار و ارعاب کشور‌های منطقه برای پیوستن به واشنگتن، چشم پوشی کرد.

به گفته این رسانه‌ها، سخنرانی هریس در سنگاپور یک حمله بی اساس به چین بود و به نظر می‌رسد تنها تعهد آمریکا به جنوب شرقی آسیا، تلاش‌های اختصاصی این کشور برای ایجاد اختلاف بین کشور‌های جنوب شرقی آسیا و چین است. 

دولت آمریکا رقابت با چین را بزرگترین آزمایش ژئوپلیتیک قرن نامیده است و قصد دارد با بازدید‌ مقامات ارشد دولت از جمله لوید آستین، وزیر دفاع و کامالا هریس، معاون رئیس جمهور از منطقه جنوب شرقی آسیا، مناطقی که چین بازارهای اقتصادی کلان در آنجا دارد، با پکن رقابت کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
اینا همیشه کارشونه !

*آمریکا = تفرقه ، جنگ ، تخریب و..........