سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری ۳ متخلف صید و شکار در آران و بیدگل

رییس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل گفت: سه متخلف صید و شکار در پناهگاه حیات وحش یخاب شهرستان آران و بیدگل دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  سیدعباس نگهبان رییس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل گفت: نیرو‌های یگان حفاظت حین گشت‌زنی در منطقه یخاب به یک دستگاه پاترول در منطقه چاه کنجه مرنجاب مشکوک شدند که با دیدن ماموران یگان حفاظت اقدام به فرار کردند و پس از تعقیب و گریز ۲ ساعته خودروی آنان متوقف شد.

وی با بیان اینکه در حین تعقیب و گریز یک متخلف اقدام به فرار کرد، ادامه داد: از متخلفان دستگیر شده، یک قبضه اسلحه، ۳۲ قطعه پرنده وحشی تیهو، کبک و باقرقره کشف و ضبط شد که تعدادی در منطقه کوشکوه یخاب و تعدادی در منطقه چاه کنجه شکار شده بودند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل با اشاره به معرفی سه متخلف شکار به دستگاه قضایی اظهار کرد: این متخلفان در منطقه ممنوعه شکار یخاب و چاه کنجه اقدام به شکار کرده بودند که اقدامی غیرقانونی است.

وی افزود: حتی حمل سلاح مجوزدار در جاده‌های کویری و خاکی بدون داشتن پروانه صید تخلف است و با حمل‌کنندگان سلاح برخورد می‌شود.

پناهگاه حیات وحش یخاب آران و بیدگل در حاشیه کویر مرنجاب یکی از مناطق مستعد زیستگاهی مابین پارک ملی کویر، منطقه حفاظت شده خارو و کرکس قرار دارد.

شهرستان آران و بیدگل به عنوان یکی از حوزه‌های زیستی جانوری مستعد با تنوع بالا و چشمگیر با وجود پرندگانی نظیر هوبره، کبک، تیهو، باقرقره، کبوتر و پستاندارنی همچون کاراکال، جبیر، گربه وحشی، گربه شنی، قوچ، میش، کل و بز شناخته می‌شود.

یخاب با برخورداری از گوناگونی زیستی و وجود گونه‌های ارزشمندی مانند کاراکال، جبیر، شاه روباه و چندگونه ارزشمند دیگر با وسعت ۲۷۱ هزار هکتار از سال ۱۳۹۲ منطقه شکار ممنوع اعلام شد و سال ۱۳۹۶ نیز به پناهگاه حیات وحش ارتقا یافت.

پناهگاه حیات وحش یخاب در شمال شرقی شهر ابوزیدآباد از توابع بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل قرار دارد.

آران و بیدگل در ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.