سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح پل روگذر میدان مقاومت اراک

پل روگذر تقاطع غیر هم سطح میدان مقاومت اراک به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  همزمان با دومین روز هفته دولت پل روگذر تقاطع غیر هم سطح میدان مقاومت کلانشهر اراک به بهره برداری رسید.

مساحت عرشه پل ۲ هزار و ۲۰۰ متر، دهانه پل ۲۵ متر و ۱۰۰ متر طول دارد و برای اجرای کل این تقاطع غیر هم سطح بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

این پل بلوار مهارت را به تقاطع غیرهمسطح شهید صیدی متصل و دسترسی به شهرک‌های مجاور، میدان امام حسین (ع) و مناطق پایین دست آن را تسهیل می‌کند.

تقاطع غیر هم سطح میدان مقاومت اراک شامل زیرگذر خیابان قائم مقام، مسیر شرق به غرب در مسیر بلوار آنجفی و چهار کنار گذر و دو دوربرگردان است و با بهره برداری کامل آن دسترسی وسایل نقلیه عبوری به مرکز شهر بهتر و ایمن‌تر خواهد شد.

میدان مقاومت اراک به دلیل واقع شدن در مسیر خیابان قائم مقام فراهانی که یکی از پرترددترین خیابان‌های کلان شهر اراک است، به عنوان یک گره ترافیکی محسوب شده و غیرهمسطح‌سازی میدان این گره را باز می‌کند.

قرارگاه خاتم الانبیاء پیمانکار طرح تقاطع غیر هم سطح میدان مقاومت کلانشهر اراک است که علاوه بر این طرح اجرای چند طرح عمرانی شهری دیگر در این کلانشهر را به عهده دارد.

این قرارگاه سال‌های گذشته هم چندین طرح عمرانی بزرگ را که در کاهش ترافیک شهر نقش دارد در شهر اراک اجرا کرده است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۴ شهريور ۱۴۰۰
لطفا در مورد اتوبوسرانی اراک هم گزارش تهیه کنید :
اولا پایانه ی خیابان محسنی که ایستگاه اصلی برای سوار شدن اتوبوس هاست صندلی برای نشستن نداره و همه باید توی گرما مدت طولانی بایستن . ثانیا اینکه تعداد اتوبوس ها مخصوصا توی ایام کرونا کم شده و مسافرها باید هم با تعداد بیشتر و هم با زمان بیشتری معطل بمونن . ثالثا اینکه مدتیه کارتخوانهای خودشون رو خاموش می کنن و مجبور میشی پول نقد بدی که هم گرونتره و هم این که انتقال بیماری بیشتر میشه .