سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد ۶۷۷ فرصت شغلی جدید برای مددجویان همدانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان همدان از ایجاد ۶۷۷ مورد فرصت شغلی جهت مددجویان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان از همدان، بابیان اینکه اشتغال زایی و کمک به خودکفایی از اولویت‌های این نهاد است، گفت: این نهاد در ۴ ماهه نخست سال نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال زایی با همکاری بانک‌های عامل برای طرح‌های کشاورزی، دامداری، صنایع‌دستی و مشاغل خانگی اقدام کرده است.

او افزود: در این مدت ۲۸ میلیارد و ۵۸۸ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت‌شده که یک میلیارد و ۹۲۳ میلیون تومان از منابع امدادی و ۲۶ میلیارد و ۶۶۵ میلیون تومان از منابع بانکی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان ادامه داد: از ۶۷۷ مورد وام پرداختی،۵۱ درصد در روستا و ۴۹ درصد در شهر ایجاد اشتغال شده و ۷۱ درصد وام‌ها به بانوان تحت حمایت پرداخت‌شده که در زمینه‌های خدمات، صنایع‌دستی، کشاورزی، دامداری و مشاغل خانگی اجراشده و بیشترین فرصت شغلی ایجادشده در زمینه خدمات بوده است.

شیخی زاده عنوان کرد: یکی از اهداف اصلی این نهاد، ایجاد اشتغال تولیدمحور در جهت خودکفا کردن خانواده‌های تحت حمایت است و در همین راستا در ۴ ماهه نخست با پرداخت تسهیلات خودکفایی به مددجویان، ۲۴۴ نفر از خانواده‌های تحت حمایت به مرحله خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

او افزود: در ۴ ماهه نخست به منظور جلوگیری از انحراف طرح‌ها و راهنمایی به‌موقع مجریان طرح‌های اشتغال ۷۸۹۹ مورد نظارت انجام گرفته است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.