سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابلاغ آئین‌نامه بیمه بیکاری اصحاب فرهنگ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از ابلاغ آئین‌نامه بیمه بیکاری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه خبر داد و گفت: این آئین‌نامه توسط هیئت دولت مصوب شده بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از ابلاغ آئین‌نامه بیمه بیکاری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه خبر داد و گفت: این آئین‌نامه توسط هیئت دولت مصوب شده بود.

او افزود: براساس آئین‌نامه اجرایی بیمه بیکاری هنرمندان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، افراد مشمول، اعم از تجربی یا دارای تحصیلات دانشگاهی و تخصصی، که درآمد اصلی‌شان از محل تولید آثار هنری، فرهنگی و رسانه‌ای تامین می‌شود و دارای حداقل یک سال سابقه پرداخت بیمه باشد، می‌تواند از مقرری بیمه بیکاری بهره‌مند شود.

سهرابی بیان کرد: کمک‌های اعتباری دولت برای تحقق اهداف این آئین‌نامه هرسال ذیل برنامه‌های مرتبط در ردیف اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس همچنین گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای معاون بهداشت تاکید کرد که با همکاری صندوق حمایت از هنرمندان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نسبت به واکسیناسیون هنرمندان اقدام شود.

سهرابی بابیان از اینکه استان فارس در واکسیناسیون خبرنگاران و عکاسان خبری و فعالان رسانه پیشتاز بوده است، گفت: مقرر شده است که در اسرع وقت و به واسطه هماهنگی‌های انجام شده، صندوق حمایت از هنرمندان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقسیم هنرمندان بین دانشگاه‌های علوم پزشکی، عملیات ثبت نام و ایمن‌سازی علیه کرونا را همانگونه که برای اهالی رسانه انجام شد، برای اهالی فرهنگ، ادب و هنر نیز آغاز شود.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.